Örebro bara sjua i publikligan
Uppfräschad arena och serieetta – ändå ligger Örebro Hockey på blott sjunde plats i allsvenskans publikliga.
Relaterat
Fakta
Topp 10
Malmö 6 025.
Leksand 4 308.
Västerås 3 3521.
Rögle 3 124.
Mora 2 809.
Södertälje 2 782.
Örebro 2 340.
Oskarshamn 2 233.
Tingsryd 2 118.
Bofors 2 021.
Färsk statistik från hockeyallsvenskan visar som väntat Malmö som klar etta med ett snitt på 6 025 åskådare per match. Örebro ligger sjua i publikligan med ett snitt på 2 340 åskådare. Ett snitt som visserligen lär öka efter söndagens hemmaderby mot Bofors. Bofors har ett ännu lägre snitt än Örebro och hamnar på tionde plats med 2 021 åskådare per match.


3 m/s




















Hur ska Örebro Hockey få mer publik?
Senaste kommentarerna:
Skrivet 2 nov 2011 09:16 Kat c (Ej registrerad)
Inte oväntat.. Nya arenan är ett fiasko... Man har höjt taket satt in begagnade högtalare, byggt några nya sittplatser och sen ?.... Pinsamt...
Undra hur snittet kommer vara om det går bra i fotbollen nästa år.
Skrivet 2 nov 2011 09:40 Örebro forever (Ej registrerad)
Snittet hade varit högre om hallen tagit mer än 3600, då folk inte kom
in på matchen mellan ÖHK-leksand. Lapp på luckan vid 3600.
Detta kommer hända många gånger denna säsong.
Bofors x2
Västerås x2
Leksand x2
Malmö x2
Pluss alla kvalseriematcher.
Skrivet 2 nov 2011 09:42 Musen (Ej registrerad)
Jag tror att mängden matcher tar ut sin rätt, det kostar mkt för en familj att se alla matcher, därför väljer man ut "godbitarna".
Jag tror dock att publikantalet kommer att öka! Det har gått så enormt fort att folket inte riktigt har hunnit med. Om draget runt klubben fortsätter i samma takt kommer det snarare att bli problem i framtiden...
Skrivet 2 nov 2011 09:46 Lasse (Ej registrerad)
Sänk biljettpriset.
Skrivet 2 nov 2011 09:50 Mk (Ej registrerad)
Ja släpp in fler folk 3617 mot leksand o dom sa det var fullt.? pinsamt verkligen när jag såg på tv att det fanns massor med plats.
Skrivet 2 nov 2011 09:54 Hugo (Ej registrerad)
Kan bero på att det är lite dyrt att gå på hockey med barn. Svårt att köpa ståplats till barnen när de är små då de eventuellt inte ser något. Sittplats kostar lika mycket för barn som för vuxna så för en vuxen och två barn kostar det på matcher, typ Bofors och Leksand, 660 kr att se matchen för alla tre. Följden blir ju då lätt att man inte går på så många matcher som man kanske egentligen vill....... Kan kanske vara en anledning till att det inte kommer så mycket folk. En annan anledning kan nog vara att konkurrensen av andra idrotter är större i Örebro än på andra orter.
Skrivet 2 nov 2011 10:19 Musen (Ej registrerad)
Jag tror att mängden matcher tar ut sin rätt, det kostar mkt för en familj att se alla matcher, därför väljer man ut "godbitarna".
Jag tror dock att publikantalet kommer att öka! Det har gått så enormt fort att folket inte riktigt har hunnit med. Om draget runt klubben fortsätter i samma takt kommer det snarare att bli problem i framtiden...
Skrivet 2 nov 2011 10:25 Dwyer for life (Ej registrerad)
Sen är det ju så här också att pga det gått bra för laget så har ju även mer matcher visats på viasat-hockey. Och med tanke på sopdåliga möjligheter med parkering, så har jag valt då att stanna hemma och sett dem den vägen (låter bekvämt, men så är verkligheten, då jag ju även betalar för det abonnemanget). Och det har blivit så att då resturangerna inte är klara så sitter vi ett gäng polare, och tar ett par kalla hemma istället
Skrivet 2 nov 2011 10:56 Dolle (Ej registrerad)
Jag förstår... från bägge håll. Ishallen/byråkrati v.s Publik.
Ishallen. Ja vad ska man säga? Vi örebroare ska vara mycket glada för en uppfräschad ishall. Slippa långkalsonger, mössor och frusna händer!
Men självaste bygget verkar inte vara genomtänkt! Ritningar ritas om igen och igen, halvfärdiga uppgifter och otydliga information når ut till allmänheten, utan att vi får förlita oss på rykten där och där. Vilket leder till tveksamma information bland våra öron, klart kan det skrämma bort folk.
Tydlig information skulle betyda mycket! Vill man ha mycket folk till sina hemmamatcher ska man erbjuda folk prisvärd plats/arrangemang OCH tydlig information.
Örebroporten och kommunen kan bättre och det vet jag!
Skrivet 2 nov 2011 10:57 R.A (Ej registrerad)
För mig är det helt ofattbart hur man kan bygga de tre största idrottsarenorna precis bredvid varann.
DET FINNS JU FÖR FAN INGEN STANS OCH PARKERA! Man kanske inte vill parkera vid Gustavsvik om man ska på hockeyn eller bandyn eller fotbollen. PINSAMT HUR DETTA KUNDE SKE!!!
Klart som fan att många väljer att sitta hemma vid tv.n när man knappt får luft mellan alla arenorna vid biljettkön!
Skrivet 2 nov 2011 11:16 G (Ej registrerad)
"Bofors har ett ännu lägre snitt än Örebro och hamnar på tionde plats med 2 021 åskådare per match." Men jisses, hur många invånare bor det i Karlskoga?
Skrivet 2 nov 2011 11:50 polly (Ej registrerad)
Kat c (Ej registrerad) skrev:
Inte oväntat.. Nya arenan är ett fiasko... Man har höjt taket satt in begagnade högtalare, byggt några nya sittplatser och sen ?.... Pinsamt...
Undra hur snittet kommer vara om det går bra i fotbollen nästa år.
Kan hålla med till viss del det du säger om arenan...Skulle rivit ner till grunden o gjort 1 helt ny!! Men du behöver inte oroa dig ang fotbollen ösk kommer lira i superettan nästa år- Skam att ösk drar mer intr än öik!
Skrivet 2 nov 2011 11:58 fotbollsprofessorn
även om det va fullt var match så skulle vi ju bara ligga 3a
o att gå på alla matcher, även mot bottenlag, e otänkbart me tanke på priset o hur många matcher det e.
men baserat på de matcher jag sett: JÄKLAR va BRA vi e!!!!! Öhk har ett KANONLAG!!!!
Skrivet 2 nov 2011 12:03 Skärpning! (Ej registrerad)
Blir bättre framöver! Man har haft Leksand som dragit folk! Näste möte mot Malmö och Västerås och bofors blir fullt! Ett jävla gnäll om hallen! Det är som det är och tråkigt kanske att allt inte är i ordning men för helvete, man har ett lag som är på allvar på väg till elitserien! Man får se topphockey varje gång, då skiter jag då i om man så spelat ute! Skärpning!
Skrivet 2 nov 2011 12:14 Mattias (Ej registrerad)
Håller med om att det kostar lite att gå på en match. Tänkte ta mig en öl i periodpausen, "men tji fick ja". Man var tvungen att vara/inneha en vippkund/vippbiljett. När frågan ställdes till mr ordningsvakt så visste han inte var man införskaffade en sådan.
Håller med Dwyer for life. Sitter hemma med polarna dricker några kalla och kokar korv själv i pausen.
En annan sak som jag reagerade på var:
Det finns en stor fin jumbotronic i taket, men det visades inga repriser på målen som blev under matchen. Vet någon varför?
Skrivet 2 nov 2011 12:22 Mas (Ej registrerad)
Det är väl bara att inse att Örebro är inte en hockey stad, det är bara fotboll som hägrar. Underligt med tanke på att Örebro hockey presterar bra mycket bättre än vad ÖSK gör. Arenan är ju inte färdigbyggd än, antalet platser kommer ju öka. Men det hjälper föga när Örebroarna inte går dit, tyvärr blir den direkta effekten av för få personer i publiken, ekonomiska bekymmer för föreningen när inte inkomsten från biljettförsäljningen blir så hög.
Nej skärpning Örebro, nu har ni ett lag i toppen av allsvenskan i hockey, gå på matcherna. Skamligt att en stad som Örebro har sämre snitt än Leksand som har över 100.000 färre invånare. Nu sätter ju arenan stopp till viss del, men ändå, siffrorna borde vara högre.
Skrivet 2 nov 2011 12:36 Robban (Ej registrerad)
Arenan uppfyller inte de kraven som man som publik bör kunna ställa på en nybyggd arena 2011. Folk som inte hinner gå på toaletten under 18 minuters paus pga för få toaletter. Det borde ha byggts åtminstonde ett tjugofemtal toaletter och ett gäng pisseränner runt om i hallen.
Saknar marknadsföringen runt om i staden för matcherna, det känns som man bearbetat mycket sponsorer som ställer upp med kapital och går på matcherna. Borde dock gå att göra mer för de som går mer sällan, exempelvis speciella erbjudanden för barnfamiljer, studenter, etc under visa matcher.
Kan Örebroporten lyssna lite på folk och kolla lite på andra arenor och sedan färdigställa hallen på ett bra sätt ger de möjlighet för ökade publiksiffror och även intäkter i framtiden. Känns lite märkligt om man lägger ut mycket pengar och sedan inte ser till att göra en bra helhetslösning. I matcherna mot LIF och BIK hade de lätt gått att sälja 500-1000 fler sittplatser om de hade funnits bra platser att sälja!
Skrivet 2 nov 2011 13:17 tyuiopå (Ej registrerad)
Dwyer for life (Ej registrerad) skrev:
Sen är det ju så här också att pga det gått bra för laget så har ju även mer matcher visats på viasat-hockey. Och med tanke på sopdåliga möjligheter med parkering, så har jag valt då att stanna hemma och sett dem den vägen (låter bekvämt, men så är verkligheten, då jag ju även betalar för det abonnemanget). Och det har blivit så att då resturangerna inte är klara så sitter vi ett gäng polare, och tar ett par kalla hemma istället
Det finns parkeringshus, använd dem. det är inte farligt att gå en bit, de flesta är födda med två ben, använd dem!
Skrivet 2 nov 2011 13:35 Harry (Ej registrerad)
Skälet är hur självklart som helst.
Priset i förhållande till antalet matcher.
Inte ens rimlig pensionärsrabatt erbjuds.
Sänk priset så kommer fler. Jag kan nästan lova.
Skrivet 2 nov 2011 13:35 Förvånad (Ej registrerad)
Har man tänkt att gå till elitserien med en hall som bara tar 3600!?? Det är ju inte klokt isåfall.. Pinsamt.
Skrivet 2 nov 2011 13:49 FS (Ej registrerad)
Biljettpriserna tycker jag inte är ett problem, priset är varken dyrt eller billigt mer rimligt anser jag. Kan däremot hålla med om att det blir en hel del pengar om en familj ska gå på ALLA hemmamatcher under en säsong, men det kanske man inte behöver göra heller, ännu mindre med tanke på serien spelas med dubbelmöten. Med Örebros storlek som stad så är det inte orimligt med fullsatt vid varje match när arenan idag tar 3600, oavsett motståndare. ÖSK lockar i snitt runt 7000? Och levererar ett underhållningsvärde, men ÖHK levererar idag ett betydligt högre underhållningsvärde enligt min mening så på det sättet är det ologiskt. Jämför entrén och presentationen av spelarna i fotboll och hockey, här har hockeyn ett klart försprång och förutsättningarna att bli ännu bättre då man kan mörklägga arenan, använda jumbotronen som man iofs redan gör med ett snyggt intro men som kan putsas och bli ännu bättre.
Skrivet 2 nov 2011 13:50 FS (Ej registrerad)
Men… ljudet behövs som vi alla säkert redan vet behöver förbättras, inte för att ta decibel-rekord men för att få ett ren och tydlig ljudbild.
Jobbar med ungdomar och för mig är det tydligt att ungdomar med invandrarbakgrund har ett svalare intresse för hockeyn och betydligt större för fotbollen, däremot har de flesta som väl kommit iväg och tittat på någon av ÖHKs gillat vad de sett med intensiteten, farten och ljudnivån på supportrarna i arenan. Men här har vi mycket att vinna om vi kunde nå ut till dem bättre och få dem att komma till matcherna, för när de väl är där så blir de oftast inte besvikna.
Man kanske kunde få sponsorer att bidra till ett högre värde på biljetterna. Tex att biljetten gäller som värdecheck eller rabattkupong under en period på vad det nu kan vara, restaurang, mataffär, tjänster, en ny hemmamatch etc. Tänker på de som tycker biljettpriset är för högt.
Skrivet 2 nov 2011 13:50 FS (Ej registrerad)
Som någon annan skrev så har jag också Viasat Hockey och tog kanalpaketet enbart för att ÖHK gick upp i Allsvenskan, men jag menar att det är skillnad på att sitta hemma eller ta sig till matchen. Åker själv bil och har inget problem med att gå de sista metrarna till arenan, skulle heller inte ha ett problem med att cykla om det var så
Skrivet 2 nov 2011 14:33 Martin (Ej registrerad)
Även om klubben organiserar för en långsiktig elitseriesatsning, så är det fortfarande för mycket Kalle Anka över saker och ting. Biljettpriset har höjts ordentligt utan att det egentligen kan motiveras. Arenan är en halvful byggarbetsplats med uselt högtalarljud, och det är väl helt ok, men då borde givetvis biljettpriserna hållas i nivå med förra året en tid till. Sittplatspriserna är dessutom (mig veterligen) lika i hela arenan, vilket är smått obegripligt. På vilken annan modern svensk sportarena är det så? Det är enorm skillnad på plats och plats. Gör om, gör rätt.
Skrivet 2 nov 2011 14:36 Clapton (Ej registrerad)
Dwyer for life (Ej registrerad) skrev:
Sen är det ju så här också att pga det gått bra för laget så har ju även mer matcher visats på viasat-hockey. Och med tanke på sopdåliga möjligheter med parkering, så har jag valt då att stanna hemma och sett dem den vägen (låter bekvämt, men så är verkligheten, då jag ju även betalar för det abonnemanget). Och det har blivit så att då resturangerna inte är klara så sitter vi ett gäng polare, och tar ett par kalla hemma istället
Håller med om att Viasat tar en hel del livepubik. Jag har själv abonnemang på ståplats och Viasat och har stannat hemma några matcher bl.a därför att p-möjigheterna är så usla. Undrar hur stadsplanerarna tänkte när dom byggde bostäder där det behövs p-platser. Det är ju inte bara hockey utan även fotboll, bandy och alla aktiviteter på Idrottshuset som slåss om p-platserna. I Lördags var det både hockey med massor av Leksandssupportrar på plats, samtidigt som ÖSK fotboll spelade cup-match och ÖSK bandy spelade match.
Skrivet 2 nov 2011 14:39 Raket-ost (Ej registrerad)
SÄNK biljettpriserna för i helskotta! Priserna som gällde FÖRRA säsongen var höga redan då.
Skrivet 2 nov 2011 14:45 JE (Ej registrerad)
Två saker jag tänkte på när jag var i hallen för första gången efter renoveringen. Kändes som att hallen var för "luftig", alltså, det skulle kunna få plats mer läktare = mer folk.
Sen så störde jag mig på att VARJE gång reprisen skulle rulla på jumbotronen så får man se 2-3 sekunder innan själv grejjen händer, precis då kommer det upp reklam ?!!?! Medans reprisen rullar på i bakgrunden så man missar hela reprisen. En liten sak kanske, men väldigt störande när man missat hur ett mål gått till tex.
Skärpning
Skrivet 2 nov 2011 14:54 Supportermakt (Ej registrerad)
Kommunister och socialister har aldrig byggt någonting bra eller vackert någonstant på jorden (exempel Örbro "Likkistan", Kompassen, "Täbykvinnan" är det vackraste socialisterna har gjort ) Bygger man en golfbana så ger man "jobbet" till någon som är proffs som åker jorden runt och bygger golfplaner inte till lokala politiker som är emot golf och sedan låter den bestämma! Finns det ingen som varit i USA eller Kanada som sätt hur ena arena (träffpunkt) fungerar, om inte åk åtminståne till Karlstad!
Var på matchen Örebro - Malmö, matchen var bra, publiken var bra! Men skule man få något till livs så fick man gå till "pissoaren" och dricka ur fickplunta, det är ju lokala politiker som bestämmer tydligen i Örebro. I Premimier League fotboll är det viktigat marknadsföring hur matchen ser ut i TV-bild . I Örebro ser man en gul ambulans, hål i läktaren och läktare bestående av breda trappor. Ni supportrar måste ta makten från politikerna! Ni supportarar kan bäst!
Skrivet 2 nov 2011 16:45 Kronblom
Rättning i ledet. När hallen blir färdig, (när det nu blir) kommer den att ta 5.800! Av förståeliga säkerhetsskäl tar man idag bara in 3.600. Byggnation pågår!
Skrivet 2 nov 2011 16:47 Robert (Ej registrerad)
Arvidsson: Som du märker är det ett ämne som berör vore inte dumt med en artikel i ämnet. Hallen, Klubben, Publiken.
Instämmer med de som påpekar att det är samma pris överallt i hallen, det är inte OK. Sikten är grymt varierande.
Å andra sidan betalar jag hellre 4100:- för mitt årskort när klubben satsar mot eliten än 2100:- och är ngt mediokert lag i ingenmansland utan större ambitioner.
Hoppas en Pub för oss vanliga människor öppnar inom en snar framtid ger en ökad trivsel för publiken samt en extra slant för klubben.
Skrivet 2 nov 2011 17:08 Niklas (Ej registrerad)
Med tanke på hur bra det går för Örebro, renoverad ishall och Örebros storlek så är publiksnittet ganska dåligt. 3000 i snitt hade varit mer förståerligt, och de behöver bygga en större ishall (som tar in minst 5-6000) eftersom många inte kom in i lördags mot Leksand. Det lär saknas platser även framöver i vissa matcher, ev. kvalserie, ev. elitserie.
Skrivet 2 nov 2011 17:12 Christer (Ej registrerad)
Håller med alla som klagar på Behrn Arena.
Så djä.. dålig, högtalarare som är rena skit.. fortfarande allt som en byggplats.
Nä ta bort alla entréer tills man kan höra vad speakern söger och se repriser på jumbotonen. Verkar som att de som skulle renovera nog borde göra något annat inte mycket verkar planerat. FRI ENTRÈE TACK!
Skrivet 2 nov 2011 17:20 Niklas (Ej registrerad)
Det är rätt stor skillnad mot hur det var förut i "bunkern", men bristen på toaletter är uppenbar och inte kan man ta sig en öl eller matbit heller (förutom korv med bröd). Dessutom blir det långa köer. Skulle inte skada om de som är ansvariga för hallbygget- Örebroporten, politiker med flera tittar hur det ser ut i andra större ishallar i Sverige.
Skrivet 2 nov 2011 17:24 mattias (Ej registrerad)
Varför tar de bara in 3600 nu när det säkert finns plats för 200-300 st till? Jag var på en landskamp för längesen och då var det drygt 4300 personer inne i ishallen har jag för mig.
Skrivet 2 nov 2011 18:02 L (Ej registrerad)
Mer publik...Ja vad gör man för att få mer publik..
Nummer ett är att man har ett riktigt bra lag ock som vinner lite matcher.
Nummer två är att man har en hyfsad hall.
Nummer tre är att det är vettiga biljett priser.
Nummer ett...Vi har ett av de bästa lagen i allsvenskan!!
Nummer två..Vi har en helt ok hall/Arena med värme.
Nummer tre...Biljett priser är nog ganska ok med.Vad kostar det inte för en familj o åka till G-Vik eller gå på bio..
Tror att media/NA är de som kan påverka mest,så det kommer mycket folk på matcherna..Det kallas reklam..
Tror även att Örebro Hockey skulle kunna göra ett familje paket,typ..2 vuxna,två barn inkl dricka o korv..pris? 300:-??
Att gnälla över p-platser eller halvfärdig hall håller inte..
Vi ha ett så jäkla bra lag,helt sanslöst bra o det sorgliga är att det finns mäniskor här i stan, som missar denna underbara hockey..
Tycker lite synd om dem faktist..
Snart derby..
Skrivet 2 nov 2011 20:12 Blää. (Ej registrerad)
Alla arenor i den här stan blir bara halvbra/halvfärdiga!!!
Bandyn: blev på tok för smal, det finns inte ens plats att bygga läktare mot restalundsvägen. Ser ut om en lagerlokal,
Fotbollen: med de öppna hörnen och att det inte är två våningar runt hela som det är i de andra städerna.
Hockeyn: ful fasad, för få toaletter och korvstånd, mycket av de gamla används i den nya hallen, vart bättre om man byggt nytt från grunden
Listan kan göras lång i samtliga fall.
Frågan är bara hur idrottshuset blir...
Skrivet 2 nov 2011 20:52 R (Ej registrerad)
Begära fullsatt i alla matcher är helt galet! Sitter o jämför oss med lag som TEX Leksand....vart ska vi börja!
SM Guld, Elitseriespel i hur många 100 år? Tror ni dom hade så mycke folk på läktarna innan deras storhetstid? Med lagets framgång kom publiken det kommer även hända i Örebro men att kräva det efter 2 år i toppen av allsvenskan är ju galet!
Örebro Hockey har gått från botten till toppen under väldigt kort tid. Knappt man själv hängt med.
Är det inte så att publiksnittet har ökat med ca 20-30% per år en så länge? räcker inte det per en säsong?
Örebro är Fortf en jäkligt "Ung" klubb rent ut sagt "spädbarn" i sammanhanget ge de 5 år till och en chans o skriva lite historia med några "klassika" matcher som man aldrig glömmer så kommer även Örebro vara där med ett bra publiksnitt.
Skrivet 2 nov 2011 21:57 ondan (Ej registrerad)
se till arenan blir klar någon gång, nu när det är snickare från PEAB som blir varslade så kan dom göra klart i hallen. Tycker att det är på tiden att det händer något dom kan jobba när det inte är matcher då kommer publiken som inte får plats annars.Ps sänk priserna på biljetterna eller se till att alla med allehandakortet får procent dom äter korv för mellanskilnaden ;)
Skrivet 2 nov 2011 22:07 Missnöjd hockeysupporter (Ej registrerad)
Om man bortser från hallen att den byggs om. Så anser jag att biljettpriset är för högt. Jag gick förr på varenda hemma match och åkte på så många bortresor jag kunde. Men idag kan jag inte gå ned på hockeyn då det kostar för mycket. 100-150kr /biljetten. Det är dyrare än att se FBK live som spelar i Elitserien.
Ja givetvis vill man bidra med pengar till Örebro Hockey. Men för att det ska vara värt 100-150kr per biljett är det mer som måste klaffa anser jag. Dels fler toaletter som nämnts, En pub/restaurang så man kan få sin öl eller dricka. Samt att hallen är färdigbyggd.
Så under tiden hallen är en arbetsplats borde de ha lägre pris.
rimligt vore runt 50-70kr för står och runt 100 för sittplats som hallen ser ut idag. Det tror jag hockeyn skulle vinna på.
För nu är det pinsamt dyrt i mina ögon.
Skrivet 2 nov 2011 22:10 Heja rödvitt (Ej registrerad)
Är 200 resp. 150 kronor för en sittplatsbiljett till en sjuåring rimligt?Rabatterade priser för barn eller familjebiljetter som fanns under kvalet till allsvenskan skulle iallafall få mig och min familj att gå på betydligt fler matcher. En vanlig match kostar 600 kronor + ev förköpsavgift för en tvåbarnsfamilj att se medans en A-match kostar 800 kronor. 7st hemmamatcher i oktober kostar då i runda slängar 4800 + ev förköpsavgift. Hur många barnfamiljer är beredda att lägga det på ishockey / månad? Vore det inte bättre då att sänka priserna för barn på mindre attraktiva sektioner & mindre publikdragande matcher och kanske fylla läktarna än att som i nuläget ta fullt betalt - oavsett ålder på åskådare - och spela för halvtom arena?
Skrivet 2 nov 2011 23:46 Mattias (Ej registrerad)
Tror en del inte går för att de är fixerade vid att Örebro spelar i allsvenskan och inte i elitserien, men det är snarare roligare hockey att se i allsvenskan än i elitserien- mer mål och målchanser, fram o tillbaka m.m. Sedan borde det finnas olika biljettpriser beroende på vart man får sitta- rad 1 på kortsidan är sämre än t ex rad 7 på långsidan, mer rabatter t ex för familjer, arbetslösa m.m. som lockar besökare till arenan. Örebro är på rätt väg både sportsligt som arenamässigt, men det skulle inte skada att ta efter och lära av andra större föreningar, arenor.
Skrivet 3 nov 2011 04:43 Ch (Ej registrerad)
Kan någon som är insatt i arenabygget tala om ifall det kommer bli en övre sektion på andra långsidan med?För nu ser det inte alls bra ut med bara en läktare med övre sektion.
Skrivet 3 nov 2011 07:32 Donald Duck (Ej registrerad)
Gäller frågan "mer publik" eller egentligen "högre omsättning"?
På A svarar jag: Sänk biljettpriset, dela ut gratisbiljetter eller gå upp i elitserien.
För B återstår bara: Gå upp i elitserien
Ett snitt över 2000 personer är i själva verket mkt bra för ett lag i andradivisionen utan traditioner med ett hopskrap av mediokra spelare som blivit över. Jämfört med andra sporter bör de vara jättenöjda. Titta på basketen som sällan når 1000 trots att det är nationella serien.
Jag tror moderna människor värdesätter sin tid och är kräsna, och då tränar man hellre själv än att se andra motionera på halvvissen nivå. Titta på trenderna: lagsporter är på nedgång och stora folksporter; Vasaloppet, Vätternrundan, Maraton, löpning, friluftsliv exploderar. Att vara i fysisk form är status och underbart. Ingen blir i form av att titta på och dricka dyr öl.
Skrivet 3 nov 2011 08:30 Demokrati samma Sverige + Afrika (Ej registrerad)
Det är vad jag förstår samma demokrati i Sverige som i Afrika! Vem eller vilka har ansvaret för arenabygget? Vore det demokrati så borde åtminstone någon ansvarig gå in och svara på alla inlägg eller att man åtminstonne kunde sända inläggen till den ansvarige. Men det är väl så att i svenska modellen har snart alla ansvariga hemliga adresser, telefonnummer.
Skrivet 3 nov 2011 09:01 SvenE (Ej registrerad)
Övre läktaren på andra långsidan ska dom börja med v. 49.
Att dom bara kan visa repriser när det är tv sändningar beror på att det saknas en tillsats för ca:500 000. Hela bygget kommer att vara klart till nästa säsong. Att inte hallen är klar nu beror inte på ÖHK eftersom dom hyr hallen av Örebroporten
Skrivet 3 nov 2011 09:35 Dolle (Ej registrerad)
Bästa Nerikes Allehanda!
Ja nu ser ni att folket härinne håller på och skapa spekulationer som kan leda till felaktiga spekulationer eller tvärtom.
Gör en reportage hos Örebro Hockey, Kommunen och Örebroporten och be dom berätta detaljerat kring hallen. Gräv fram korrekta fakta ej lösa fakta. För Örebro Hockeyn är på rätt väg och det är bara folket som kan förstöra/förstora klubbens rykte och stadens rykte, så gäller det att få oss på rätt spår och tankar.
Tar till exempel på hemsidan SvenskaFans till exempel, skriver folk ju en del tveksamma fakta (?) trots dom påstår att dom är säker till hundra procent.
Seså Nerikes Allehanda! Schas med er ;-)
Skrivet 3 nov 2011 10:07 L (Ej registrerad)
Ställer här med en seriös fråga till ansvarig inom Örebroporten/Per Cardesjö.
Med tanke på att ishallen är en kommunalt ägd fastighet ock renoveringen betalas med skattemedel från medborgarna.
Så borde Örebroarna ha rätt att få raka besked om bygget/renoveringen.
Hur ser planeringen ut?
När kommer renoveringen vara klar?
När startar bygget av nya läktaren mot bandyhallen?
Vad sker närmast?
Hur tänker man lösa toalett problemen?
Hur tänker man lösa problemen med kiosker?
Hur tänker man lösa problemen med trappor till nya läktaren?
Hur tänker man lösa problemen på entré sidan,här skall wc besökare,kiosk besökare samt rökare passera.
Fruktansvärt dålig planering.
Förväntar mig inte något svar från Örebroporten men tyckar att alla har rätt att få veta sanningen...eller ??
Skrivet 3 nov 2011 10:13 Robban (Ej registrerad)
ondan (Ej registrerad) skrev:
se till arenan blir klar någon gång, nu när det är snickare från PEAB som blir varslade så kan dom göra klart i hallen. Tycker att det är på tiden att det händer något dom kan jobba när det inte är matcher då kommer publiken som inte får plats annars.Ps sänk priserna på biljetterna eller se till att alla med allehandakortet får procent dom äter korv för mellanskilnaden ;)
Är väl en kanonidé för att hålla dom sysselsatta om de kan bidra lite nere i bunkern och göra klart.
Tror dom behöver all hjälp dom kan få...
Skrivet 3 nov 2011 14:02 Fotbollen är Örebros stolthet (Ej registrerad)
Det är helt enkelt inte intressant att se hockey ibland 2 gånger i veckan då inte inramningen (läs stormatcher) är som störst.
Skrivet 3 nov 2011 14:15 Inga hantverkare! (Ej registrerad)
Till Örebroporten
Per Cardesjö
Vi är 7 personer som torsdag kl 13.30 försökte få sittplatsbiljetter till matchen Örebro - Bofors söndag kl 19.00. På internet och även på biljettbutiken får vi fram eller till svar att det finns 1 sittplatsbiljet kvar. Loger var stängda sektioner var stängda, läktare vet man inte huvudtaget om de kommer att byggas. Enligt uppgift från säker källa så är det inga hantverkare för nuvarande som arbetar med hallen! Jag fattar inte hur ishockey supportara accepterar dennna handläggning av av dom ansvariga. .