Bekräftat: Gerzic-affären lever
- nära IFK Göteborg
Samstämmiga uppgifter gör gällande att ÖSK-stjärnan Nordin Gerzic är i Göteborg för att slutförhandla kontrakt med IFK Göteborg. Nu bekräftas det att förhandlingarna pågår – mellan klubbarna.
Relaterat
Det är Nordin Gerzics agent, Jonas Svensson, som väljer att ta bladet från munnen när NA ringer.
Han bekräftar att Örebro SK och IFK Göteborg fortfarande förhandlar om Gerzic, efter att affären tidigare i veckan sett ut att vara död.
– Klubbarna förhandlar men har inte kommit överens än. Vi får se vad som händer den närmaste tiden, säger han.
Uppgiftslämnare till både Göteborgs-Posten och Aftonbladet gör gällande att Gerzic under fredagen och lördagen befunnit sig i Göteborg för att slutförhandla det personliga kontraktet med IFK:s ordförande Seppo Vaihela.
Och enligt vad NA erfar har Gerzic nu fått ÖSK-ledningens tillåtelse att diskutera med IFK Göteborg.
Uppgifter som Svensson inte vill kommentera.
– Jag vet inte vad du fått för uppgifter. Jag känner att jag inte vill kommentera någonting mer om detta nu, säger han.
Har ni inlett en förhandling om det personliga kontraktet?
– Jag vill inte kommentera mer där. Det är klubbarna som styr, de måste bli överens.
ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren vill inte kommentera huruvida Gerzic slutförhandlar med IFK Göteborg.
– Det har varit mycket nu, men vi väljer att ligga lågt. Vi kommer självklart meddela alla turer om något skulle bli klart. Det är inte klart med vare sig IFK Göteborg eller någon annan klubb. I nuläget har vi Nordin i 4,5 år till, säger Sjögren.
Stämmer det att Nordin har varit i Göteborg i går (fredag) och i dag?
– Nordin har kört rehab för sin fot i veckan. Nu har han varit ledig och då håller jag inte rätt på vad han gör, säger Sjögren.
Läs mer om Gerzicaffären i söndagens NA, papperstidningen!


2 m/s


















Ska ÖSK sälja Gerzic till IFK Göteborg?
Senaste kommentarerna:
Skrivet 28 jan 2012 18:48 Besviken (Ej registrerad)
Nu är det dax att byta ut hela styrelsen . Fan man kan inte sälja klubens profil før ynka 6-7 mil !!! eller kommer man hatt hitta en ersättare med samma kvaliteter før samma pengar ??.
Skrivet 28 jan 2012 19:12 Chrille (Ej registrerad)
Verkar som sport får ihop ett kanongäng till 2012? Bara att hoppas på att vovven och haginge är hela så vi har några örebroare i laget! Näää, usch! Upplägget för att man ska gå på vallen å se ett gäng loasers är inte min grej. Du Marino! Jobba på för att få företagen i länet att sponsa! Usch!
Skrivet 28 jan 2012 19:27 krille
om han verkligen går till Göteborg så tappar jag all respekt för honom. han har ju tidigare sagt i en intervju i tv4 att han ALDRIG skulle kunna gå till Göteborg oavsett hur mycket pengar han får för det och det var den ända klubben han aldrig skulle kunna gå till enligt honom själv...
Skrivet 28 jan 2012 20:36 örebroare88 (Ej registrerad)
Bra om han går så får vi cash så vi kan ta in Bamberg istället, Nordin sög ju ärligttalat förra säsongen så jag kan inte bry mig mindre ifall han drar,,+ att hans lön är ju överdrivet,,, 120 000kr i mån med ett en usel statestik från som sagt förra säsongen helt otroligt löjligt ju,,, pengakåta Nordin!
Skrivet 28 jan 2012 20:36 Henning (Ej registrerad)
Stämmer detta, så är det kanon av ÖSK !
fortsätt så, Hockeyn behöver all draghjälp den kan få, sälj alla klasspelare ni har, så tröttnar nog folk på er,
vilket ger hockeyn en chans att bli störst i stan.
Skrivet 28 jan 2012 21:49 Knugen (Ej registrerad)
Alla vi pratar om att det skulle vara hemskt om Nordin går, jag har även jag känt så. Men handen på hjärtat, det är inte första gången Mr Nordin vill gå. Han var inte bra förra säsongen, han har inte åldern med sig längre. Låt oss få några miljoner för honom + en tung lönepost fri. En omotiverad Nordin tillför ingenting och eftersom han har tankarna på annat håll har vi ingen nytta av honom. Klart det är synd, killen är en Örebroprofil och man vill så klart att laget mest ska bestå av grabbar från trakten, men men.. så fungerar det inte i nuläget. Och vafan, skyll och gnäll på Sjögren i all ära, men det är ju knappast som att han har tvingat Nordin att åka till göteborg eller hur?
Skrivet 28 jan 2012 22:01 Djurgårn (Ej registrerad)
Kan hålla med behövs en ny styrelse i ösk. Vi måste ha en sportchef som kan förhandla bra så vi kan få bra med pengar när vi säljer våra bästa spelare våra profiler i laget!!!. Börja med och jobba för att få våra företag i örebro att sponsra men då måste ösk vissa bra resultat och att man sattsar på egna produkter eller köper riktigt bra spelare hellst a landslagspelare eller u21 spelare minst. Behöver folk i styrelsen som kan fotboll inte bara är företagsledare som bara vill tjäna pengar!!!
Skrivet 28 jan 2012 22:17 GLE (Ej registrerad)
Vill man inte vara kvar i klubben är det bättre att sälja av och få 6-7 mille än att man ska ha en som inte trivs och inte levererar....
Skrivet 28 jan 2012 22:46 Niklas (Ej registrerad)
De svartvita amatörerna. Värva en okänd rumän från tjeckiska 3e ligan nu som ersättare .
Skrivet 28 jan 2012 22:51 Joggarn (Ej registrerad)
Chrille (Ej registrerad) skrev:
Verkar som sport får ihop ett kanongäng till 2012? Bara att hoppas på att vovven och haginge är hela så vi har några örebroare i laget! Näää, usch! Upplägget för att man ska gå på vallen å se ett gäng loasers är inte min grej. Du Marino! Jobba på för att få företagen i länet att sponsa! Usch!
"..inte din grej".. Bra! En gnällspik mindre på EYRAvallen..
Luften känns redan lite bättre..
Skrivet 28 jan 2012 23:52 Dragos (Ej registrerad)
Jäkla många agenter och ingen telefon!
Skrivet 29 jan 2012 00:58 Mille (Ej registrerad)
Nordin Gerzic skall stanna kvar i ÖSK. Att gå till en annan svensk klubb är definitivt inte aktuellt. Ska Nordin lämna ÖSK är det en storklubb i Europa. Förstår att alla klubbar i Sverige vill Nordin i sitt lag, Allsvenskan bästa spelare är en drömspelare för alla klubbar, utom för ÖSK ledning, som inte inser hur värdefull han som stjärna och ikon för ÖSK Fotbolls alla fans, partners, sponsor, publik m.m. Om allt stämmer är tydligen klubbens ledning beredd att sälja Nordin på REA för fickpengar, löjliga futtiga 7 miljoner, och för dessa pengar köpa in ett antal slocknande spelare med Grahn i spetsen. Hellre än profil och investering som Nordin med sitt avtal kvar i 4,5 år, än att kasta bort pengarna på 3-6 st andra spelare som inte har någon större dragningskraft. Nordin lockar folk och sponsorer till ÖSK som ingen annan spelare i Sverige ens är i närheten av. En sån lirare behåller man till varje pris, Stjärnor behåller man i bra lag, EX: Sverige=Nordin, Italien=Zlatan, Spanien=Messi
Skrivet 29 jan 2012 03:46 Pelle (Ej registrerad)
Sälj hela ÖSK och lägg ner skiten .Satsa pengarna på hockyn istället, för dom har kunnigt folk att sköta det.
Skrivet 29 jan 2012 08:28 enra (Ej registrerad)
Besviken (Ej registrerad) skrev:
Nu är det dax att byta ut hela styrelsen . Fan man kan inte sälja klubens profil før ynka 6-7 mil !!! eller kommer man hatt hitta en ersättare med samma kvaliteter før samma pengar ??.
Sälj alla som tror att dom är divor.
Skrivet 29 jan 2012 09:25 Det blir bra till slut (Ej registrerad)
Får vi mer än fem miljoner för Gerzic så ska vi vara riktigt nöjda(gjorde han någon människa glad under 2011?) Sen är det bara att plocka in Grahn,Bamberg och Osiako.
Skrivet 29 jan 2012 09:52 Lasse (Ej registrerad)
Skönt att han drar så Emil får med "lekrum" på mitten för han var flera klasser bättre än "Snordin" på slutet när han fick chansen...bra jobbat Sjögren...
Skrivet 29 jan 2012 10:37 DeezNuts (Ej registrerad)
Ärligt talat livet är mycket mer än fotboll och ÖSK! Nordin har bott här hela livet. Han kanske vill flytta och utvecklas som människa och fotbollsspelare. Inget fel med det. Får han mer betalt klart han ska acceptera det. Cash rules evrything. Till er som bara hatar och talar illa om Nordiiiiiino sluta bete er som groupies...ha en åsikt om allt han gör. Feminin egenskap. Ni skulle göra exakt samma sak i hans sits, jag vet att jag skulle!
Skrivet 29 jan 2012 10:57 Henrik (Ej registrerad)
Mitt förslag på en stark startelva utan Nordin.
Målvakt:
Jonas Sandqvist
Back:
Christoffer Wiktorsson
Anders Wikström
Magnus Wikström
Eidur Aron Sigurbjörnsson
Mittfält:
Daniel Bamberg
Emil Berger
Armend Alimi
Anfall:
Valdet Rama
Andreas Haddad
Marcus Astvald
Skrivet 29 jan 2012 11:34 Norsken (Ej registrerad)
Jag funderar på ifall sportklubben ens førsøker værva spelare som Pontus Farnerud. Okej, han krævser sikkert en høg løn men skal man satsa før guld måste man ha några dyra nyckelspelare. Han har mængder av rutin och håller sækert 3-4 år till i Allsvenskan. Men det skrivs bara att AIK och Gøteborg før en dialog med honom. Hæng med lite i svængarna nu ØSK.
Skrivet 29 jan 2012 11:54 Puffen (Ej registrerad)
Skönt, vi behöver spelare som jobbar för kollektivet och kan inspirera andra. Nordin har inget av det!
Skrivet 29 jan 2012 12:06 Abraham Zapruder (Ej registrerad)
Nordin levererade nada förra säsongen. Behöll bollen för länge så medspelarna hann springa ur läge eller också tappade han den. Uttagen bara på gamla meriter och Berger var den som stod för kreativiteten på mittfältet. Är Nordin så jävla dum att han vill spela i ett lag känt för långbollar - varsågod. IFK lär INTE bygga sitt spel kring honom som ÖSK gör. Går han blir vi en blivande primadonna mindre. Ta pengarna och köp Ojala från Inter
Skrivet 29 jan 2012 12:26 ÖSK supporter (Ej registrerad)
Sälj Nordin om det går. Han har visat stor lojalitet till klubben genom att förlänga med endast ett halvår kvar på kontraktet. Så om ÖSK får 6-7 miljoner är det bara att buga och bocka. Spelare kommer och går det är fansen som består.
Skrivet 29 jan 2012 13:04 Insatt (Ej registrerad)
Värdet på allsvenskans bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, är minst 3-4 mkr/år för ÖSK när man väger in publikintäkter, sponsorintäkter, PR och alternativa kostnader för rekrytering av ersättningsspelare. Under 5 år innebär det 15-20 mkr. Det har inte att göra med om någon annan klubb erbjuder denna summa eller inte, utan är beräknad på den positiva inverkan Nordin har på ÖSK:s ekonomi.
Alla som sett Nordin över tiden vet vad han betyder och hur bra han är. Varför skulle annars AIK, MFF, IFK mfl svenska och utländska klubbar visat honom intresse? Varför skulle han annars vara med på landslagsläger?
Sedan finns det ett underhållningsvärde som inte går att mäta i pengar. Jag har bara sett två svenska spelare på Eyravallen/Behrn Arena som kan mäta sig med Nordin vad gäller elegans och intelligent spel, och det är Agne Simonsson och Arnor Gudjonsen.
De som anser att Nordin inte håller klass är enligt min mening endera avundsjuka eller förstår sig inte på fotboll :)
Skrivet 29 jan 2012 14:01 rooster (Ej registrerad)
Besviken.
Släpp alla spel du sitter med hemma och din ÖSK halsduk. 6-7 miljoner för en övergång INOM Allsvenskan av en spelare som inte uträttade direkt mycket den gångna säsongen. Det är så jäkla bra betalt. Borde i så fall vara en ros till styrelsen som fick han att skriva på ett kontrakt som kostar att lösa ut, i stället för Bosman inom en snar framtid.
Skrivet 29 jan 2012 16:09 Janne P (Ej registrerad)
Jag håller med dig sign: Insatt om Nordins kvaliteter. Däremot borde man räkna priset på honom utifrån vad andra köpare skulle kunna tänkas betala för honom, inte vad han skapar för mervärde i ÖSK utan vad han kan skapa för mervärde i andra klubbar, t.ex. några i Europa.
Vad gäller priset låter det som att ÖSK ledning resonerar på liknande sätt som dig även om de är mer blygsamma i uppskattningen. Fördelen med att sälja honom till en Europeisk klubb är att det ger mer betalt och vi slipper att subventionera våra konkurrenter i allsvenskan med reapris. Nackdelen är att det kan ta längre tid med en försäljning i Europa om man söker flera anbudsgivare för att få så bra pris som möjligt.
Jag blir inte förvånad om IFK Göteborg behåller honom ett tag och sedan säljer honom ute i Europa för det dubbla priset man gett ÖSK. De har nog mer förståelse för marknadsekonomin, dvs värdet avspeglar vad några är beredd att ge, inte bara den första budgivaren.
Skrivet 29 jan 2012 18:07 Undrande (Ej registrerad)
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Värdet på allsvenskans bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, är minst 3-4 mkr/år för ÖSK när man väger in publikintäkter, sponsorintäkter, PR och alternativa kostnader för rekrytering av ersättningsspelare. Under 5 år innebär det 15-20 mkr. Det har inte att göra med om någon annan klubb erbjuder denna summa eller inte, utan är beräknad på den positiva inverkan Nordin har på ÖSK:s ekonomi.
Alla som sett Nordin över tiden vet vad han betyder och hur bra han är. Varför skulle annars AIK, MFF, IFK mfl svenska och utländska klubbar visat honom intresse? Varför skulle han annars vara med på landslagsläger?
Sedan finns det ett underhållningsvärde som inte går att mäta i pengar. Jag har bara sett två svenska spelare på Eyravallen/Behrn Arena som kan mäta sig med Nordin vad gäller elegans och intelligent spel, och det är Agne Simonsson och Arnor Gudjonsen.
De som anser att Nordin inte håller klass är enligt min mening endera avundsjuka eller förstår sig inte på fotboll :)
Jag säger då de! Gott att DU förstår dig på fotboll.
Ursäkta, men ibland undrsr man!
Skrivet 29 jan 2012 18:43 Takis (Ej registrerad)
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Värdet på allsvenskans bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, är minst 3-4 mkr/år för ÖSK när man väger in publikintäkter, sponsorintäkter, PR och alternativa kostnader för rekrytering av ersättningsspelare. Under 5 år innebär det 15-20 mkr. Det har inte att göra med om någon annan klubb erbjuder denna summa eller inte, utan är beräknad på den positiva inverkan Nordin har på ÖSK:s ekonomi.
Alla som sett Nordin över tiden vet vad han betyder och hur bra han är. Varför skulle annars AIK, MFF, IFK mfl svenska och utländska klubbar visat honom intresse? Varför skulle han annars vara med på landslagsläger?
Sedan finns det ett underhållningsvärde som inte går att mäta i pengar. Jag har bara sett två svenska spelare på Eyravallen/Behrn Arena som kan mäta sig med Nordin vad gäller elegans och intelligent spel, och det är Agne Simonsson och Arnor Gudjonsen.
De som anser att Nordin inte håller klass är enligt min mening endera avundsjuka eller förstår sig inte på fotboll :)
Glömde du bort att räkna nordins lön? 1.4 mille/år..
Skulle vara intressant att få veta hur du "insatt" får fram siffran 15-20miljoner på 5 år..
Du sitter ju och fabulerar, bara för att du kallar dig "insatt" och svänger dig med siffror hit o dit och avfärdar de som inte håller med som "avundsjuka eller ej förstår sig på fotboll"- du verkar ju ha en sned syn på människor med andra åsikter än dina..
Är du chef någonstans? Känner igen härskartekniken.. ..vanligt att en del som hamnat i en mellanchefsposition utnyttjar för att tysta folk..
Du har fel stil -på fel plats.
Du blir härmed utsedd till kommentarernas Björn Ranelid = många ord-liten verkstad..
Skrivet 29 jan 2012 19:41 Anten (Ej registrerad)
Om han ska gå någonstans så ska det vara en bra klubb i utlandet och med en prislapp på 14miljoner.
Sälja en högklassig spelare till konkurrenter är att skjuta sig i foten.
Tror Gerzic kommer göra en kanonsäsong i årets ÖSK!!
Skrivet 29 jan 2012 20:00 Göran (Ej registrerad)
Om man ser till förra säsongen så gjorde inte Nordin någon kanonsäsong. Men det gjorde ju ingen i ÖSK! Om man nu får de pengarna man pratar om så är det bara att sälja. Om han inte vill vara här så ska han inte vara här. Vet inte hans månadslön men om man ska tro på allt som sägs så är den hög. För det kanske man får in nya spelare och jag är helt övertygad att ÖSK har bra spelare på gång. Man väntar på försäljning av Nordin sedan kommer det fram några gubbar ur trollkarlen Sjögrens hatt som gör ÖSK :s trupp till en vass och bra allsvensk trupp...tro mig...Forza Ösk!
Skrivet 29 jan 2012 21:34 Insatt (Ej registrerad)
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Värdet på allsvenskans bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, är minst 3-4 mkr/år för ÖSK när man väger in publikintäkter, sponsorintäkter, PR och alternativa kostnader för rekrytering av ersättningsspelare. Under 5 år innebär det 15-20 mkr. Det har inte att göra med om någon annan klubb erbjuder denna summa eller inte, utan är beräknad på den positiva inverkan Nordin har på ÖSK:s ekonomi.
Alla som sett Nordin över tiden vet vad han betyder och hur bra han är. Varför skulle annars AIK, MFF, IFK mfl svenska och utländska klubbar visat honom intresse? Varför skulle han annars vara med på landslagsläger?
Sedan finns det ett underhållningsvärde som inte går att mäta i pengar. Jag har bara sett två svenska spelare på Eyravallen/Behrn Arena som kan mäta sig med Nordin vad gäller elegans och intelligent spel, och det är Agne Simonsson och Arnor Gudjonsen.
De som anser att Nordin inte håller klass är enligt min mening endera avundsjuka eller förstår sig inte på fotboll :)
Takis (Ej registrerad) skrev:
Glömde du bort att räkna nordins lön? 1.4 mille/år..
Skulle vara intressant att få veta hur du "insatt" får fram siffran 15-20miljoner på 5 år..
Du sitter ju och fabulerar, bara för att du kallar dig "insatt" och svänger dig med siffror hit o dit och avfärdar de som inte håller med som "avundsjuka eller ej förstår sig på fotboll"- du verkar ju ha en sned syn på människor med andra åsikter än dina..
Är du chef någonstans? Känner igen härskartekniken.. ..vanligt att en del som hamnat i en mellanchefsposition utnyttjar för att tysta folk..
Du har fel stil -på fel plats.
Du blir härmed utsedd till kommentarernas Björn Ranelid = många ord-liten verkstad..
Jag skrev tecknet :), vilket innebär att man har glimten i ögat. Tog du det på allvar ber jag om ursäkt. Det är emellertid många som på webben uttrycker åsikter som visar att man är avundsjuk på de pengar en del fotbollsspelare tjänar och att man inte är insatt i hur en spelaraffär går till.
Spelaren kan ju inte ta ansvar för att klubbar tar kontakt med spelarens agent. ÖSK kanske sköter detta mycket professionellt. Själv har jag erfarenhet från ca 150 spelarkontrakt och är också väl insatt i Nordin Gerzics förhållanden, utan att jag för den skull är agent eller knuten till ÖSK. Jag är inte heller någon mellanchef som du tror. Så verkligen kanske är en annan än du och många tycks tro och spekulera över.
Kul med spekulationer om de bygger på att man är någorlunda insatt och att man har en positiv grundton och inte sågar spelare, anställda och styrelse längs fotknölarna.
Skrivet 29 jan 2012 22:43 Takis (Ej registrerad)
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Värdet på allsvenskans bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, är minst 3-4 mkr/år för ÖSK när man väger in publikintäkter, sponsorintäkter, PR och alternativa kostnader för rekrytering av ersättningsspelare. Under 5 år innebär det 15-20 mkr. Det har inte att göra med om någon annan klubb erbjuder denna summa eller inte, utan är beräknad på den positiva inverkan Nordin har på ÖSK:s ekonomi.
Alla som sett Nordin över tiden vet vad han betyder och hur bra han är. Varför skulle annars AIK, MFF, IFK mfl svenska och utländska klubbar visat honom intresse? Varför skulle han annars vara med på landslagsläger?
Sedan finns det ett underhållningsvärde som inte går att mäta i pengar. Jag har bara sett två svenska spelare på Eyravallen/Behrn Arena som kan mäta sig med Nordin vad gäller elegans och intelligent spel, och det är Agne Simonsson och Arnor Gudjonsen.
De som anser att Nordin inte håller klass är enligt min mening endera avundsjuka eller förstår sig inte på fotboll :)
Takis (Ej registrerad) skrev:
Glömde du bort att räkna nordins lön? 1.4 mille/år..
Skulle vara intressant att få veta hur du "insatt" får fram siffran 15-20miljoner på 5 år..
Du sitter ju och fabulerar, bara för att du kallar dig "insatt" och svänger dig med siffror hit o dit och avfärdar de som inte håller med som "avundsjuka eller ej förstår sig på fotboll"- du verkar ju ha en sned syn på människor med andra åsikter än dina..
Är du chef någonstans? Känner igen härskartekniken.. ..vanligt att en del som hamnat i en mellanchefsposition utnyttjar för att tysta folk..
Du har fel stil -på fel plats.
Du blir härmed utsedd till kommentarernas Björn Ranelid = många ord-liten verkstad..
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Jag skrev tecknet :), vilket innebär att man har glimten i ögat. Tog du det på allvar ber jag om ursäkt. Det är emellertid många som på webben uttrycker åsikter som visar att man är avundsjuk på de pengar en del fotbollsspelare tjänar och att man inte är insatt i hur en spelaraffär går till.
Spelaren kan ju inte ta ansvar för att klubbar tar kontakt med spelarens agent. ÖSK kanske sköter detta mycket professionellt. Själv har jag erfarenhet från ca 150 spelarkontrakt och är också väl insatt i Nordin Gerzics förhållanden, utan att jag för den skull är agent eller knuten till ÖSK. Jag är inte heller någon mellanchef som du tror. Så verkligen kanske är en annan än du och många tycks tro och spekulera över.
Kul med spekulationer om de bygger på att man är någorlunda insatt och att man har en positiv grundton och inte sågar spelare, anställda och styrelse längs fotknölarna.
Din ursäkt är mottagen- och accepterad.svårt dock att veta vad som är på skämt och vad som är på allvar när siffrorna för dom kommande åren presenteras av dig..
"Spekulationer"?
Om du kollar ovan vem som stått för spekulationerna i inläggen så är det nog du själv käre "insatt"..
Du får nog gå på dom avundsjuka med negativ grundsyn,sågande av styrelse mm..Jag är oskyldig herr ordförande.
Jag har nog varit en av dom som INSETT att Bedoya,Almebäck mfl- att det var bra värvat+ sålt i rätt tid- Där har Sjögren o co ej fått det beröm dom förtjänar.
"Erfarenhet av 150 kontrakt.." .. du skrev att du sett Agne Simonsson..
det är nya tider nu när det gäller kontrakt..
Skrivet 29 jan 2012 23:13 johan (Ej registrerad)
Vad gäller Bamberg så kommer han inte komma till Örebro då han hatar konstgräsplaner och har utyckligen sagt att han bara tänker spela i en klubb med naturgräs.
Så vi kan glömma Bamberg
Skrivet 30 jan 2012 06:56 insatt (Ej registrerad)
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Värdet på allsvenskans bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, är minst 3-4 mkr/år för ÖSK när man väger in publikintäkter, sponsorintäkter, PR och alternativa kostnader för rekrytering av ersättningsspelare. Under 5 år innebär det 15-20 mkr. Det har inte att göra med om någon annan klubb erbjuder denna summa eller inte, utan är beräknad på den positiva inverkan Nordin har på ÖSK:s ekonomi.
Alla som sett Nordin över tiden vet vad han betyder och hur bra han är. Varför skulle annars AIK, MFF, IFK mfl svenska och utländska klubbar visat honom intresse? Varför skulle han annars vara med på landslagsläger?
Sedan finns det ett underhållningsvärde som inte går att mäta i pengar. Jag har bara sett två svenska spelare på Eyravallen/Behrn Arena som kan mäta sig med Nordin vad gäller elegans och intelligent spel, och det är Agne Simonsson och Arnor Gudjonsen.
De som anser att Nordin inte håller klass är enligt min mening endera avundsjuka eller förstår sig inte på fotboll :)
Takis (Ej registrerad) skrev:
Glömde du bort att räkna nordins lön? 1.4 mille/år..
Skulle vara intressant att få veta hur du "insatt" får fram siffran 15-20miljoner på 5 år..
Du sitter ju och fabulerar, bara för att du kallar dig "insatt" och svänger dig med siffror hit o dit och avfärdar de som inte håller med som "avundsjuka eller ej förstår sig på fotboll"- du verkar ju ha en sned syn på människor med andra åsikter än dina..
Är du chef någonstans? Känner igen härskartekniken.. ..vanligt att en del som hamnat i en mellanchefsposition utnyttjar för att tysta folk..
Du har fel stil -på fel plats.
Du blir härmed utsedd till kommentarernas Björn Ranelid = många ord-liten verkstad..
Insatt (Ej registrerad) skrev:
Jag skrev tecknet :), vilket innebär att man har glimten i ögat. Tog du det på allvar ber jag om ursäkt. Det är emellertid många som på webben uttrycker åsikter som visar att man är avundsjuk på de pengar en del fotbollsspelare tjänar och att man inte är insatt i hur en spelaraffär går till.
Spelaren kan ju inte ta ansvar för att klubbar tar kontakt med spelarens agent. ÖSK kanske sköter detta mycket professionellt. Själv har jag erfarenhet från ca 150 spelarkontrakt och är också väl insatt i Nordin Gerzics förhållanden, utan att jag för den skull är agent eller knuten till ÖSK. Jag är inte heller någon mellanchef som du tror. Så verkligen kanske är en annan än du och många tycks tro och spekulera över.
Kul med spekulationer om de bygger på att man är någorlunda insatt och att man har en positiv grundton och inte sågar spelare, anställda och styrelse längs fotknölarna.
Takis (Ej registrerad) skrev:
Din ursäkt är mottagen- och accepterad.svårt dock att veta vad som är på skämt och vad som är på allvar när siffrorna för dom kommande åren presenteras av dig..
"Spekulationer"?
Om du kollar ovan vem som stått för spekulationerna i inläggen så är det nog du själv käre "insatt"..
Du får nog gå på dom avundsjuka med negativ grundsyn,sågande av styrelse mm..Jag är oskyldig herr ordförande.
Jag har nog varit en av dom som INSETT att Bedoya,Almebäck mfl- att det var bra värvat+ sålt i rätt tid- Där har Sjögren o co ej fått det beröm dom förtjänar.
"Erfarenhet av 150 kontrakt.." .. du skrev att du sett Agne Simonsson..
det är nya tider nu när det gäller kontrakt..
Tack för det. Mina beräkningar bygger inte på spekulationer utan på stor erfarenhet både av att värdera sådana här frågor inom elitfotboll och inte minst inom många andra sammanhang. Har varit ansvarig både för allsvensk klubb och för annan klubb i högre division, även på senare år. Men visst, det är en beräkning som bygger på kunskap och erfarenheter och inte något exakt. Därför har jag också skrivit ca-tal. Och därför är den min personliga åsikt. Men tror mig, den bygger inte på vilda spekulationer.
Min beräkning bygger dessutom enbart på värdet för ÖSK. Ett annat värde är det en annan klubb är beredd att betala och ett tredje vad en spelare är värd för den köpande klubben oavsett vad den klubben ger för bud.
Slutligen kan det vara avgörande vad som står i spelarens kontrakt vad gäller vidareförsäljning och då kanske alla beräkningsgrunder faller.
Skrivet 30 jan 2012 07:22 Insatt (Ej registrerad)
Till Takis mfl: Den enklaste beräkningen som alla kan göra är att konstatera att det finns klubbar i Sverige som är beredda att betala 5-10 mkr till en annan klubb för en spelare och betala lika mycket till spelaren själv. Samtidigt ska klubben ha ett överskott för sin investering.
Om klubbarna har 50 - 150 miljoner kr per år i omsättning och man vet av erfarenhet vad sportslig framgång, PR mm betyder för olika intäktsposter och för ekonomiska resultat, torde det inte vara alltför komplicerat att göra en beräkning. Sedan finns det en rad andra faktorer att ta hänsyn till.
Jag har inte angripit signaturen Takis för vilda spekulationer. Jag har kommenterat att det på webben finns sådana vilda spekulationer. Däremot har jag själv fått kommentaren att jag spekulerar, trots att jag har större möjligheter än de flesta att göra en hygglig bedömning. Men visst, även den ska naturligtvis kunna kritiseras och ifrågasättas.
Skrivet 30 jan 2012 09:41 Mille (Ej registrerad)
Till insatt: Din kommentar är om prissättning och värdering, är i rätt riktning men låg och i underkant. Lägg på några miljoner per år så hamnar vi i verkligheten, vilket ÖSKs förhandlare och ledning tyvärr inte inser. ÖSK har skriver ett kontrakt med Nordin på fem år, därefter är han fri att gå som Bosman, om klubben inte väljer att skriva ett nytt eller sälja honom vidare till Europa, sälja till klubb i Sverige är med hänsyn tagit till etik och moral inte aktuellt över hudud tagit. Om det är så illa att Nordin inte längre trivs i ÖSK, är det klubbens skyldighet att se till och skapa nya förutsättningar att han trivs och absolut inte vill lämna klubben för små smulor <= minst 20 miljoner. Okey Nordin gjorde en mindre bra säsong ifjol, men det var väl i gentligen endast Valdet Rama som fick godkänt ifjol, bland spelarna. Nordin tillsammans med Rama, är ÖSK mest värdefulla spelare. Det är sådana profiler och varumärken som lockar folk, sponsorer, fans, media till arenorna. Behåll Nordin
Skrivet 30 jan 2012 09:52 erer (Ej registrerad)
Chrille (Ej registrerad) skrev:
Verkar som sport får ihop ett kanongäng till 2012? Bara att hoppas på att vovven och haginge är hela så vi har några örebroare i laget! Näää, usch! Upplägget för att man ska gå på vallen å se ett gäng loasers är inte min grej. Du Marino! Jobba på för att få företagen i länet att sponsa! Usch!
vovven är från lindesberg, men glömt att astvald är örebroare med haginge och anttonen.
håller med dig det är helt sjukt tex att kopparbergs bryggeri sponsrar varje idrottsklubb i göteborg men inte ett enda i örebro län, där kopparberg har sitt största bryggeri, men bronsmans är ju från götet..
Skrivet 30 jan 2012 11:26 Swento (Ej registrerad)
Sälj Nordin, värva Grahn.
Grahn är minst lika bra som Nordin.
Skrivet 30 jan 2012 12:29 Mille (Ej registrerad)
Till Swento:
Grahn är inte ens i närheten av Nordin Gerzics teknik och spelförståelse. I bästa fall kommer Grahn upp i 40 % när han är som bäst. Att jämföra Nordin med Grahn är skrattretande, ungefär som en trött Skoda med en sprudlande Ferrari. Om Grahn skulle vara på samma nivå som Gerzic hade IFK Göteborg visat intresse även för Grahn. Nu är det hög tid för ÖSK att visa häsyn till klubbens fans, sponsorer, partners, publik, personal med flera, där majoriteten utan minsta tvekan vill behålla sin stora playmaker, profil och stjärna i laget för chans till SM-Guld. Utan Nordin i laget hamnar klubben med största sannolikhet i SuperEttan redan säsongen 2012. Se till att ge Nordin den uppbackning och stöd han behöver istället, övertygad om att ÖSK kan ta medalj redan 2012. Profiler och stjärnor behållar man till varje pris. Ska Nordin lämna ÖSK så är det endast till en storklubb i Europa, och där klubben och Nordin kan tjäna de stora pengar, och inte småsmulor från IFK Göteborg.
Skrivet 31 jan 2012 13:13 simon (Ej registrerad)
Klart man skall sälja en kille som själv säger till sin omgivning att man kan tänka sig gå.. Det kallar jag inte hjärta!
Nordin gjorde väl inte sin bästa säsong förra året, men alla har sina stunder och alla har sina motgångar.
Däremot förstår jag att han vill gå till ett storlag.. Alla fotbollsspelare drömmer om att få spela inför en levande publik som älskar sitt lag. Behrn Arena med sitt publiksnitt på 6 500 under 2011 och Kubanerna som är runt 100st MAX. Det är pinsamt...
År 2010 när vi slutade 3a så var det fullt på ståplats, man fick inte plats i kubanerna knappt.. Sittplats var hyfsat fullt...
Örebroare kan inte sjunga, dom vågar inte stötta sitt lag!
Åter till Nordin... förstår helt och hållet att han vill gå, men inte till en annan allsvensk klubb. Men med ÖSKs patetiska styrelse och tränarstabb så är det nog bra för Nordin..
AVGÅ SIXTEN & SJÖGREN