Gerzic nära Göteborg
(UPPDATERAD) Silly seasons största affär kan vara ett faktum.
Enligt Aftonbladet är ÖSK-stjärnan Nordin Gerzic klar för IFK Göteborg.
Relaterat
Den 30 december ryktades det första gången under den här transferperioden om att IFK Göteborg var intresserade av att knyta till sig Nordin Gerzic.
Men ingen av parterna ville bekräfta något och det såg ut att stanna vid ett rykte.
Veckan efter sa Nordin Gerzic själv till NA:
– Rent skitsnack, jag har aldrig varit i kontakt med Göteborg.
Men nu har uppgiften fått ny styrka. Enligt källor till Aftonbladet "är Nordin Gerzic överens med IFK Göteborg om en övergång". Under tisdagen ska villkoren mellan parterna ha blivit klara.
En källa till NA meddelar på onsdagen att det enda i nuläget som går att bekräfta är att "inget är klart".
Så sent som i somras skrev ÖSK-mittfältaren ett nytt femårskontrakt med klubben. Det har ändå inte förhindrat IFK Göteborg att lämna ett bud till ÖSK. Anledningen är att det i Nordin Gerzicz kontrakt skrevs in en fastställd övergångsumma. Detta har IFK Göteborg hela tiden vetat om. Enligt tidigare uppgift till Sportbladet är beloppet 8,5 miljoner kronor.
När NA pratade med Nordin Gerzics agent Jonas Svensson i början av veckan sa han:
- Jag lämnar inga kommentarer över huvud taget.
Du kan väl ändå säga om Nordin Gerzic är nöjd med tillvaron i Örebro eftersom han nyligen skrev ett femårskontrakt?
- Som sagt: jag har bestämt mig att inte lämna några kommentarer. Det spelar ingen roll vad du frågar. Mitt svar blir ändå detsamma.
IFK Göteborgs sportchef Håkan Mild vill inte heller säga något om affären.
- Jag har inga kommentarer, säger han till NA.
Mer information följer!


2 m/s


















Tyck till om Gerzics framtid!
Senaste kommentarerna:
Skrivet 18 jan 2012 09:38 MF (Ej registrerad)
Gött superettan här kommer vi!
Skrivet 18 jan 2012 09:40 Corner (Ej registrerad)
Nu verkar ÖSK strategi klar! ÖSK siktar på superettan!
Skrivet 18 jan 2012 09:40 hans (Ej registrerad)
Ge oss nu Harbuzi Grahn bamberg och Torlak så kan fjanten Gerzic gå till fuskeborg.
Skrivet 18 jan 2012 09:47 Sanningens Konung (Ej registrerad)
Nä nu KRÄVER jag som har säsongskort att få veta vad som händer , betalningen skall vara ÖSK tillhanda senast den 27 Januari...Fan det är ju som att köpa en biobiljett och inte få veta vilken film som man får se..
Nä ska förra säsongen va den sista som man hade årskort ?? Mycket tyder på det ...3350 kr för att se på ...ja vad ????????????????
Det går inte att sitta inspärrad på kansliet utan berätta nu hur fan ni tänker och vad som händer !!
Skrivet 18 jan 2012 09:49 Danny (Ej registrerad)
Vilket svek....
Det här trodde jag aldrig om Gerzic.
Skrivet 18 jan 2012 09:50 MA (Ej registrerad)
Bra ÖSK! Det är ju toppen att sälja det enda affisch namnet ni har. Som sponsor och fotbollsintresserad funderar man ju på vad säljarna har för sälj argument inför denna säsong? Säga vad man vill om Nordins storhet, men han hade ju ett stort ÖSK hjärta i alla fall. Förmodligen större än de spelare som deklarerar samma dag de kommer att de vill lämna för större uppdrag.. Läs Pelle Blohm krönika och ta er en funderare, jag tror att de större sponsorerna är genuint ÖSK/Fotbollsiintresserade och att vi lägger stor vikt vid sportslig framgång...
Skrivet 18 jan 2012 09:51 HP (Ej registrerad)
Har Nordin gjort en kovändning? Jag tar informationen med en nypa salt - nordin gjorde ganska klart att han inte var intresserad av en övergång. Om så är fallet, tror jag knappast att det blir klubbens undergång - prislappen blir saftig, och jag gillar namnen som har nämnts i mittfältssammanhang.
Skrivet 18 jan 2012 09:59 musse pigg (Ej registrerad)
Hoppas ingen ,,,00000 säsongsbiljetter säljes,,, rakt ner i superettan
Skrivet 18 jan 2012 10:08 Jodå (Ej registrerad)
Ja bara att gratulera! ösk har ju själva inga problem med att ta spelare från andra lag..Så vad är problemet? Bra att ösk vet sin plats i näringskedjan, Nordin väljer en klubb där han kan vinna titlar.
Skrivet 18 jan 2012 10:10 Jonte (Ej registrerad)
Sanningens Konung (Ej registrerad) skrev:
Nä nu KRÄVER jag som har säsongskort att få veta vad som händer , betalningen skall vara ÖSK tillhanda senast den 27 Januari...Fan det är ju som att köpa en biobiljett och inte få veta vilken film som man får se..
Nä ska förra säsongen va den sista som man hade årskort ?? Mycket tyder på det ...3350 kr för att se på ...ja vad ????????????????
Det går inte att sitta inspärrad på kansliet utan berätta nu hur fan ni tänker och vad som händer !!
Håller med till fullo!
Skrivet 18 jan 2012 10:11 Thx (Ej registrerad)
Vill hemskt gärna veta vad som rört sig i huvudena på Gerzic, Sjögren och Åqvist. Kan de presentera ett någorlunda logiskt tankesätt kring detta kan jag acceptera det (inte nödvändigtvis hålla med om att det var rätt, dock), men just nu framstår det som obegripligt!
För första gången håller jag nu med om att ÖSK behöver ta bort munkavlen och kommunicera sin strategi och hur de tänker och resonerar. Är det någorlunda logiskt kan jag som sagt svälja det, men stämmer det som tidningarna nu skriver, inklusive den låga övergångssumman, kan jag inte komma på något som kan få detta att verka logiskt.
Snälla ÖSK, rädda det förtroende jag investerat i dig de senaste åren. Återupprätta tron på dig igen.
Skrivet 18 jan 2012 10:13 eiroer (Ej registrerad)
med 8 millar får man granen plus två backar, det är vad ösk behöver. ifk göteborg har tvålalve i målet så det blir superettan för dem ändå så det blir nog trevligt för nordin att säsongen 2013 spela mot forward...
Skrivet 18 jan 2012 10:17 ÖSK (Ej registrerad)
Judas
Skrivet 18 jan 2012 10:19 Erik (Ej registrerad)
Tack Sköldmark, Sjögren. Ni har nu med en sällan skådad inkompetens dödad en klubb på uppgång totalt. När ska ni nöja er? När är måttet rågat?
Skrivet 18 jan 2012 10:21 eredr (Ej registrerad)
Jodå (Ej registrerad) skrev:
Ja bara att gratulera! ösk har ju själva inga problem med att ta spelare från andra lag..Så vad är problemet? Bra att ösk vet sin plats i näringskedjan, Nordin väljer en klubb där han kan vinna titlar.
hahaha götet har vunnit många titlar under 2000talet, 1 är det och om ösk vinner iår så går alla som kommer till ösk till en klubb som kan vinna titlar då?? räknar inte med cupen, för den görs ju om hela tiden.
Skrivet 18 jan 2012 10:26 Lassemaja (Ej registrerad)
Ett gigantiskt svek,det största i ÖSK´s historia.Nordin har ÖSK att tacka för allt.Tyvärr ser fotbollen ut så här idag men man tror ändå att människor kan hålla sitt ord...men tydligen inte.Money talks...Man får hoppas att övergångssumman som nämnts stämmer så att vi omedelbart kan inhandla förstärkningar.
Skrivet 18 jan 2012 10:30 Desillusionerad supporter (Ej registrerad)
Ja, då kan ÖSK räkna bort mitt säsongsabonnemang för 2012. Nu har man sålt de fyra ledande namnen i truppen, det ryktas om ersättare som inte har någon som helst anknytning till Örebro. Hur ska de kunna bli fanbärare för ÖSK?
Jag håller med Sanningens konung. Ska man vara en plågad supporter och ställa upp med sina pengar vill man veta vad man betalar för. Dessutom ser det ut att inte bli någon Paulinho och en Valdet Rama som vill bli såld. Vad ska man titta på Behrn Arena?
Suck, man får skapa andra fritidsintressen helt enkelt...
Skrivet 18 jan 2012 10:38 Matte (Ej registrerad)
Du är skit Nordin om du sticker när du sitter och säger att Ösk är klubben i ditt hjärta och lämnar för ett annat lag i allsvenskan. Plus att du suttit i tv och sagt att Göteborg är inte nått för dig!! Sluta försök att framstå som nån hjälte i stan om du ändå drar så fort det blir lite svårare och du vill pressa ut lite extra pengar!!
Skrivet 18 jan 2012 10:50 Niklas (Ej registrerad)
Trista & inkompetenta ÖSK tillhör historien. Örebro hockey tillhör framtiden!
Skrivet 18 jan 2012 10:51 Mille (Ej registrerad)
Tyvärr gräver ÖSK Fotboll sin egen grav om klubben säljer Nordin Gerzic till IFK Göteborg. Det blir glest på läktarna och minst 70 % av klubbens sponsorer/partners säger upp sina avtal med omedelbar verkan. Det är den bistra sanningen. För att locka måste måste klubben till varje pris behålla sin stora profil och nyckelspelare. Vad har hänt inom ÖSK- fotbollen ? Byt ansvarig ledning omgående. Utan Nordin blir det Superettan direkt. Sätt stop för alla tokigheter. Nordin ska vara kvar i ÖSK, han är en förutsättning för möjligheter till SM-Guld, oavsett om Grahn och/eller någon annan stjärna kommer till klubben.
Skrivet 18 jan 2012 11:00 Heja Sport! (Ej registrerad)
För en offensiv mittfältare som bara producerat 5 poäng på 26 matcher i allsvenskan 2011 (0 mål 5 passningar) är 8,5 miljoner är bra betalt.
Skrivet 18 jan 2012 11:03 Tore L (Ej registrerad)
Nja. Lyckas ÖSK fylla luckan med Grahn och ett eller ett par namn till behöver det absolut inte bli superettan !!!
Skrivet 18 jan 2012 11:10 Tråkigt men sant (Ej registrerad)
Jag tycker ni talarar som stora egoister, att missunna Nordin att prova på något nytt.Alla klubbar köper och säljer spelare,spelarna är inte livegna föreningarna utan har sin fulla rätt att lämna precis som du och jag har om vi skulle få erbjudande om ett bättre arbete. Skall vi se till titlar genom åren,så hur svartvit du än är så måste du erkänna att han valt en bättre arbetsgivare,som dessutom kan erbjuda kanske Sverges bästa gräsplan idag.Sluta gnäll och vara bittra,önska Nordin lycka till i stället och tacka för det han gjort för föreningen genom åren,effter regn blir det alltid sol!
Skrivet 18 jan 2012 11:16 pj (Ej registrerad)
Helt rätt att sälja han.
Han var ju lojal mot ÖSK och skrev på för 5 år för att ÖSK skulle få pengar för han när han fick ett erbjudande.
Nu har han fått det
Dock ej någon större klubb som vi alla hoppats på utan IFK G då får vi nöja oss med 8,5 Mille samt en klausul på 15 % vid vidare försäljning8(hoppas jag).
Bra jobbat "sport" denna gång
Och stort av dig "Nordin" att du skrev på för 5 år.
Så ÖSK fick några pengar för dig alls.
Nu är det bara att jaga nya unga hungriga spelare som ÖSK kan sälja vidare sen.
Så små är ÖSK i den stora fotbollsvärlden.
Skrivet 18 jan 2012 11:21 Janne (Ej registrerad)
Byt ut ösks ledning.nu
Ni blir pinsammare för varje år.
Antar att ni kommer sälja han för tex 10 mille och köpa div 3 spelar för 1 mille och festa upp resten. Ni skämmer ut Örebro och era fans.
Skrivet 18 jan 2012 11:35 Peking (Ej registrerad)
kan bara hålla med den ena parten, 1 spelare gör inte hela klubben. Vet inte varför man kallar honom för stjärna, när han inte gjorde ett enda mål på hela säsongen och bara 5 målgivande passningar. Dussinlirare är en bättre benämning då...
Till dom som undrar varför och kräver en logisk förklaring av ÖSK hur dom tänker, är väldigt enkelt! Tydligen har han haft inskrivet i kontraktet att om det kommer bud på 8,5 miljoner minst, måste klubben släppa honom, om han alltså vill gå till det andra laget. Rent kontrakts-villkor. ÖSK kan alltså inte vägra.
Jag hade nog inte gråtit, för nog går det att ersätta en spelare som gjort 5ass/säsong, eller? Det kan nog Emil Berger klara av om han får lite mer speltid...
ÖSK får trots allt betalt, man ska vara glada för det och gå vidare, för han kunde faktiskt gått som Bosman om han inte skrivit på för ytterligare 5 år, vilket han gjorde förmodligen för att han hade hjärta för klubben. Allt är inte svart eller vitt som vissa vill få det till..
Skrivet 18 jan 2012 11:38 Benny Båtsman (Ej registrerad)
Man måste önska Nordin lycka till. Jag förstår att han lämnar ÖSK eftersom man uppenbarligen inte vill fortsätta spela den positiva fotboll man gjort de senaste åren(med undantag för ifjol). Han gör rätt som lämnar det sjunkande skeppet. Var är profilerna?
Nu behöver jag iallafall inte fundera om jag skall köpa säsongsbiljett.
Skrivet 18 jan 2012 11:54 Andreas (Ej registrerad)
Dissa inte Gerzic. Han och Alvbåge har gjort mycket för klubben. Dessutom ser han ju till att ösk får nästan 10 miljoner. Pengar de kan investera i att utveckla talanger och förbättra backlinjen. Gerzic lyste inte i 2011 och jag tror ösk gör en bra affär om det här går igenom.
Skrivet 18 jan 2012 11:58 Daniel.T (Ej registrerad)
pj (Ej registrerad) skrev:
Helt rätt att sälja han.
Han var ju lojal mot ÖSK och skrev på för 5 år för att ÖSK skulle få pengar för han när han fick ett erbjudande.
Nu har han fått det
Dock ej någon större klubb som vi alla hoppats på utan IFK G då får vi nöja oss med 8,5 Mille samt en klausul på 15 % vid vidare försäljning8(hoppas jag).
Bra jobbat "sport" denna gång
Och stort av dig "Nordin" att du skrev på för 5 år.
Så ÖSK fick några pengar för dig alls.
Nu är det bara att jaga nya unga hungriga spelare som ÖSK kan sälja vidare sen.
Så små är ÖSK i den stora fotbollsvärlden.
Håller med!
Hur mycket hade vi inte fått för Bedoya och Almebäck om de hade gjort samma sak? Otroligt mycket mer än de futtiga 9 M totalt som vi fick nu.
Bedoya+Almebäck > Nordin.G men summan blev lika tack vare ett bra aktivt val av Nordin.
RESPECT!
Skrivet 18 jan 2012 12:06 ÖSK Daniel (Ej registrerad)
ÖSK (Ej registrerad) skrev:
Judas
Hur tänker ni nu? Det är snarare ÖSK:s ledning som sviker fansen och allt vad klubben står för. Säljer namnet på arenan, alla spelare med ambitioner och som vill ha högre lön för att bekräfta en satsning har hellre sålts som markering, Nordin var en spelare som ÖSK valde att "satsa" på för att förstärka ÖSK symbol som ett lag som tar vara på egna produkter. Men nu om klubben säljer honom inom Sverige bevisar de att målet inte längre är guld, eller för den delen bevara klubbens grundvärderingar. Utan de bevisar att allt kan köpas för pengar, och att själen och symbolen ÖSK inte är värd ett skvatt. F.Ö så var det någon som sa att Grahn och två backar kan köpas för 8 miljoner, var det nya islänningar det antyddes på? För bra spelare tror jag inte en sekund på att man kan köpa för det.
Jag hade hellre sett Nordin kvar, men det är ledningen som sviker oss och spelarna, så ser jag det.
Jag unnar Nordin framgång, han är värd bättre än dagens ÖSK, kort sagt, det var bättre förr.
Skrivet 18 jan 2012 14:28 HP (Ej registrerad)
Tore L (Ej registrerad) skrev:
Nja. Lyckas ÖSK fylla luckan med Grahn och ett eller ett par namn till behöver det absolut inte bli superettan !!!
Tack!
Skönt att se någon med lite hopp i Närke.
För de pengarna kan klubben fylla de mer akuta luckorna (Mittback x2, en vänsterback och Tobias Grahn).
Med tanke på att Nordin inte leverade särskilt mycket förra säsongen bör vi inte gråta ögonen ur oss ifall han sticker. Se framåt, Närkingar!
Skrivet 18 jan 2012 14:51 Lassemaja (Ej registrerad)
ÖSK (Ej registrerad) skrev:
Judas
ÖSK Daniel (Ej registrerad) skrev:
Hur tänker ni nu? Det är snarare ÖSK:s ledning som sviker fansen och allt vad klubben står för. Säljer namnet på arenan, alla spelare med ambitioner och som vill ha högre lön för att bekräfta en satsning har hellre sålts som markering, Nordin var en spelare som ÖSK valde att "satsa" på för att förstärka ÖSK symbol som ett lag som tar vara på egna produkter. Men nu om klubben säljer honom inom Sverige bevisar de att målet inte längre är guld, eller för den delen bevara klubbens grundvärderingar. Utan de bevisar att allt kan köpas för pengar, och att själen och symbolen ÖSK inte är värd ett skvatt. F.Ö så var det någon som sa att Grahn och två backar kan köpas för 8 miljoner, var det nya islänningar det antyddes på? För bra spelare tror jag inte en sekund på att man kan köpa för det.
Jag hade hellre sett Nordin kvar, men det är ledningen som sviker oss och spelarna, så ser jag det.
Jag unnar Nordin framgång, han är värd bättre än dagens ÖSK, kort sagt, det var bättre förr.
Hur tänker du nu?Har en spelare väl bestämt sig för att han vill bort så måste ju klubben sälja honom,det är väl uppenbart för alla.Det är ju knappast så att ÖSk tvingar bort Nordin.Namnrättigheterna var ju en välkommen inkomst som räddade ÖSK i ett prekärt ekonomiskt läge.Vem bryr sig om vad arenan heter...?
Skrivet 18 jan 2012 15:38 Whitesnake (Ej registrerad)
Största problemet med ÖSK är att ledningen har fått storhetsvansinne. Beträffande Boström är både hans stil och ledarförmåga auktoritär och negligerande. Alla former av självuttryck - "konsumtion" av kläder, personlighet och "jag-bild" har blivit otroligt skeva, framförallt hos Boström. Man behandlar egna spelare dåligt och kan inte vända en negativ spiral, en bra ledare kan vända en negativ spiral. Att Nordin lämnar beror säkerligen på att ÖSK har sålt alla spelare och inte värvar. Det stämmer faktiskt att två målvakter och två degeforsare inte är tillräckligt bra. Allt tyder även på att Rama lämnar inom en snar framtid. Titta exempelvis på hur Boström behandlade "Berra" och "Bassombeng", inte undra på att Paulinho inte kommer tillbaka. Alla spelare verkar tappat tron på ledningen och framförallt Sixten. Även om Grahn kommer, han är 31 år. 3 mittfältare, ser ljust ut?
Nu stammar verkligen ÖSK i takt med Boström.
Skrivet 18 jan 2012 21:19 Whitesnake (Ej registrerad)
Största problemet med ÖSK är att ledningen har fått storhetsvansinne. Beträffande Boström är både hans stil och ledarförmåga auktoritär och negligerande. Alla former av självuttryck - "konsumtion" av kläder, personlighet och "jag-bild" har blivit otroligt skeva, framförallt hos Boström. Man behandlar egna spelare dåligt och kan inte vända en negativ spiral, en bra ledare kan vända en negativ spiral. Att Nordin lämnar beror säkerligen på att ÖSK har sålt alla spelare och inte värvar. Det stämmer faktiskt att två målvakter och två degeforsare inte är tillräckligt bra. Allt tyder även på att Rama lämnar inom en snar framtid. Titta exempelvis på hur Boström behandlade "Berra" och "Bassombeng", inte undra på att Paulinho inte kommer tillbaka. Alla spelare verkar tappat tron på ledningen och framförallt Sixten. Även om Grahn kommer, han är 31 år. 3 mittfältare, ser ljust ut?
Nu stammar verkligen ÖSK i takt med Boström.
Skrivet 19 jan 2012 21:30 ondan (Ej registrerad)
Va fan är det frågan om skicka hela styrelsen åt helvete
Skrivet 19 jan 2012 21:33 ondan (Ej registrerad)
Skicka hem finnen han förstör ska ha bra lön sen skiter han i allt.