Katter bodde i bajs
Ett jourhem för katter var fullt av gammal avföring när djurskyddsinspektörerna hälsade på. Dessutom satt hundar inspärrade i burar. Trots det får kvinnan som har hemmet fortsätta verksamheten.
Den vidriga miljön upptäcktes vid en oanmäld inspektion av länsstyrelsens djurskyddsinspektörer. Det låg flera år gammal avföring på golvet och var allmän oreda, vilket syns tydligt på inspektörernas fotografier från bostaden.
– Det var väldigt smutsigt i princip överallt. Det luktade också, inte så mycket. Smutsen var så gammal att ångorna redan hade avgetts, säger Maria Gustafsson, djurskyddsinspektör.
"Det är enligt länsstyrelsens bedömning inte ok att golvytor m.m. är täckta av intorkad avföring" konstaterar länsstyrelsen torrt i sitt beslut.
Förutom smutsen hade kvinnan fem hundar inlåsta i burar utan tillgång till rent vatten.
Kvinnan är nu anmäld till åklagare för misstänkt brott mot djurskyddslagen.
Men trots misären är det inget som hindrar kvinnan från att fortsätta driva jourhem för djur. Djurskyddsinspektörerna utfärdade nämligen inget djurförbud utan ett förläggande att hon måste släppa ut hundarna och städa. Vilket kvinnan nu har gjort.
– Vi har varit där en gång till, och då hade hon städat riktigt bra, säger Maria Gustafsson.
Men är det lämpligt att den kvinnan har djur?
– Vi bedömde inte att djuren led av det så mycket just vid det tillfället. Hundarna rörde sig ju inte i smutsen och katterna var utomhus. Men givetvis är det en risk att det kan bli dåligt igen, därför kommer vi fortsätta ha tillsyn.
Jourhemmet anlitas av Örebro katthem. NA har sökt katthemmets ordförande Marita Beigrund för en kommentar utan att lyckas.


4 m/s








































Skicka SMS eller MMS med bild. Månadens bästa nyhetsbild belönas med 3 000 kronor. Skicka till 72019.



Senaste kommentarerna:
Skrivet 25 feb 2010 14:46 Pål
Det är väl förstås en kränkning av hennes personliga integretet att stänga verksamheten ? Finns det ingen som har lite stake i detta land ?
Skrivet 25 feb 2010 15:03 Djurvän (Ej registrerad)
Men fy !!! HUR kan man bara tillåta en sådan människa att fortsätta ta hand om djur ???
Hon borde självklart stoppas från att ha jourhem !!
Skrivet 25 feb 2010 15:03 olleolle (Ej registrerad)
shit va sjukt....
hon borde aldrig mer få vara ens i närheten av djur...samt att hon borde ha fängelse.
Dåligt att man inte kollar upp jourhem o dyl tidigare.Man borde ju ha ett besök innan man ens får bli jourhem...och sedan täta kontroller.
Skrivet 25 feb 2010 15:13 Yolibie
Jag hoppas innerligt att Örebro katthem avslutar samarbetet med detta jourhem.
Skrivet 25 feb 2010 15:42 Anna (Ej registrerad)
Stäng detta "Jourhem" med omedelbar verkan!!! Lite ansvar måste vi kunna kräva av våra djurskyddsmyndigheter!!!
Skrivet 25 feb 2010 15:48 irriterad (Ej registrerad)
slagit larm innan, då det är asociala missbrukande folk som haft djur ,
det är inte klokt ingen som brydde sig , man kan ju undra vad för folk på katthemmet som inte kollar upp saken.
Skrivet 25 feb 2010 16:11 Anna (Ej registrerad)
Har hört rykten om detta länge från Örebro Katthem att jourhem inte ens är djurvänliga!!! Eftersom de inte har så många jourhem som de skulle vilja så tar de visst in vad skit som helt !
Skrivet 25 feb 2010 16:16 Norskan (Ej registrerad)
Jag trodde faktiskt att vi är på 2010 talet och inte på 50 talet. Tänk att svenska myndigheter inte kan ageraordentligt någon gång.
Skrivet 25 feb 2010 17:37 Bratwurst (Ej registrerad)
De låter väl hennes hållas för att hon inte ska bli arbetslös ...
Man får ju skämmas för hur djur behandlas emellanåt, sådana där människor borde spärras in i en trång bur & sitta i sin egen skit ett par år så de lär sig.
Skrivet 25 feb 2010 17:44 Ozzie (Ej registrerad)
Vi svenskar slår oss ofta på bröstet och kritiserar andra länder för deras djurhållning. Tyvärr så är det så att Sverige inte är ett dugg bättre än andra länder.
I dettta fallet borde djurskyddsinspektören ha makt att omedelbart förbjuda kvinnans verksamhet. Men hon var väl snäll och sade förlåt!
Det skulle vara intressant att läsa vad alla djurrättsaktivister tycker? Eller är det bara deras vanliga terrorverksamhet som är intressant?
Skrivet 25 feb 2010 18:03 IMSA (Ej registrerad)
Jourhem.....tanten som har berättighet av detta behöver nog in på hem själv....
Skrivet 25 feb 2010 18:04 Karolina
Katter är extremt renliga av sig och vill absolut inte trampa i skit. Men vad jag tycker nästan är värre är att ha hundar i bur och utan tillgång till rent vatten. Både hundar och katter älskar att känna sig fria! Min vovve har tillgång till hela lägenheten och vräker sig i sin hundsäng eller i en soffa och går ner och lägger sig på "kalla" golvet om han tycker det blir för varmt. Jag avskyr tanken på att ha en hund i bur! Att det ska vara så svårt att känna empati för dessa levande och försvarslösa varelser för en del människor. Nej faktiskt borde ett djurförbud ges till denna person för djuren kan knappast ha haft det bra. De är inga prylar som man förvarar i burar!
Skrivet 25 feb 2010 19:10 ninni (Ej registrerad)
Jag har alltid trott att katthemmet kollade upp sina jourhem men så verkar det inte vara,katthemmet har så mycket katter och dåligt med jourhem så de kanske tycker att det är bättre än inget alls vad vet jag men ändå till er på katt hemmet hur kan det bli så här hemskt?
Skrivet 25 feb 2010 19:19 Själv kattägare (Ej registrerad)
Jag håller med föregående insändare, man borde behandla dom som gör sånt här likadant. Djurskyddsmyndigheten borde skämmas som låter detta fortsätta, låt henne inte få komma inärheten av någon form av djur igen.
Skrivet 25 feb 2010 19:21 Siamesen (Ej registrerad)
Katten ochså. Vilken SKITkärring. Skicka iväg henne till jourhem och sätt henne i en bur
Skrivet 25 feb 2010 20:02 ET (Ej registrerad)
F. d. Aktiv i en förening som hjälper djur så är det inte alls ovanligt med att de aktiva blir desperata och vilka som helst får anmäla sig som jourhem, till följd för djuren negativt. Bara för att djurföreningar ser bra utåt sett så är inte allt så positivt, långt därifrån!.
ET
Skrivet 25 feb 2010 20:03 Rent hus (Ej registrerad)
Där ser man, det andra jourhemmet inom loppet av några månader som avslöjas, och båda var anlitade av Örebro katthem.
Hur många fler jourhem ser ut såhär som anlitas av ÖK?
Skrivet 25 feb 2010 20:40 Marita Beigrund Ordförande Örebro Katthem (Ej registrerad)
Djurvän (Ej registrerad) skrev: Men fy !!! HUR kan man bara tillåta en sådan människa att fortsätta ta hand om djur ???
Hon borde självklart stoppas från att ha jourhem !!
Nej självklart så kommer hon inte få vara jourhem till oss på Örebro Katthemmet. Problemet är hur vi gör för att få kontakt och få henne så vi kan hämta katterna. Det har gjort flera både telefonförsök och även hembesök men hon väljer att hålla sig unda.
Länsstyrelsen har även sagt att de inte kan bistå oss med detta, då vi bett om hjälp.
Skrivet 25 feb 2010 20:43 Marita Beigrund Ordförande Örebro Katthem (Ej registrerad)
irriterad (Ej registrerad) skrev: slagit larm innan, då det är asociala missbrukande folk som haft djur ,
det är inte klokt ingen som brydde sig , man kan ju undra vad för folk på katthemmet som inte kollar upp saken.
Vi har gjort flera försöka att kontakta henne både via telefon och hembesök men hon har valt att hålla sig undan.
Därutöver har vi ingen laglig rätt att agera utan det är myndigheterna område.
Skrivet 25 feb 2010 20:48 Marita Beigrund Ordförande Örebro Katthem (Ej registrerad)
Anna (Ej registrerad) skrev: Har hört rykten om detta länge från Örebro Katthem att jourhem inte ens är djurvänliga!!! Eftersom de inte har så många jourhem som de skulle vilja så tar de visst in vad skit som helt !
Där hoppas jag du har fel! Jag kan personligen gå i god för ett stort antal av våra jourhem som jag vet gör ett otroligt bra jobb och även stöttar oss på många sätt.
I de fall vi upptäcker att jourhemmet inte är lämpligt så avslutar vi vårt samarbete. Vi ska inte använda oss av dåligt jourhem "bara" för att kunna placera en kisse där.
Skrivet 25 feb 2010 20:50 Marita Beigrund Ordförande Örebro Katthem (Ej registrerad)
Bratwurst (Ej registrerad) skrev: De låter väl hennes hållas för att hon inte ska bli arbetslös ...
Man får ju skämmas för hur djur behandlas emellanåt, sådana där människor borde spärras in i en trång bur & sitta i sin egen skit ett par år så de lär sig.
Försår inte ditt inlägg? Våra jourhem jobbar helt utan ersättning då vårt arbete är helt ideellt.
Skrivet 25 feb 2010 21:09 Frodo (Ej registrerad)
Katter är djur och inte små människor. Lär er det!
Skrivet 25 feb 2010 21:20 Missan (Ej registrerad)
Det tar aldrig slut... Varför har sådana här människor djur? Det är förbjudet att förvara hundar i bur. Är hon jourhem för hundar också eller är det hennes egna?
Skrivet 25 feb 2010 21:26 Karolina
Döm nu inte Örebro Katthem för att en del människor anmäler sig som jourhem och missbrukar det förtroende de får av ÖK. Att ständigt jaga syndabockar är förkastligt i en värld som annars struntar i katters väl.
ÖK och alla andra katthem i landet överhopas av hemlösa katter där många slängts ut och inte kan klara sig själva. Trots misären så har de ju överlevt och kvinnan har ju rensat upp nu. Det som var fel har tydligen rättats till och platsen kommer att kontrolleras igen osv. Vad som är fel i samhället är alla oansvariga djurägare som skiter i sina katter och överger dem vid flytt och när de tröttnar och får "allergi" etc. Det finns massor av frivilliga som gör ett fantastiskt jobb för de stackars djuren - beröm dem istället och försök hjälpa istället för att stjälpa. ÖK överhopas av katter som folk ringt om och bett dem ta hand om. Det är svårt att neka ett djur att komma in från kylan och få värme och god mat. Du som kan - ta hand om en katt eller två...
Skrivet 25 feb 2010 21:34 Karolina
Jag vill gärna säga lite mer och det är att det är bra med kommunens tillsynsmyndighet men kommunen kunde ta ett större ansvar och öppna ett kommunalt katthem där folk kunde få jobb och inte behöva slita ihjäl sig för att rädda en kisse undan nöd och samtidigt tigga om gåvor och pengar och jourhemsplatser för att få det hela att gå ihop. Katteländet kunde vändas till något positivt för det har väl inte undgått någon att katter har kommit till landet för att stanna och visst kunde det vara fantastiskt om kommunen hade en veterinär anställd enbart för att vårda sjuka katter och kastrera dem och sterilisera dem samt märka dem med tatuering och/eller chip. Tänk så mycket lidande det då kunde sparas bland både djur och människor. Folk som ville kunde ändå engagera sig ideellt på olika sätt - fast genom kommunens översyn!
Skrivet 25 feb 2010 22:00 PrinsessanElvis och Leifis matte,Inger Rozén (Ej registrerad)
Det är konstigt att Örebro katthem anlitar den kvinnan!Är de så desperata på Örebrokatthem,att de godtar en som visar sig vara så olämplig!!USCH!
Skrivet 25 feb 2010 22:03 Misse (Ej registrerad)
Hur kan man låta den kvinnan fortsätta, hon kan ju inte ta hand om djur. Ja, kanske hon vill, men hon tydligen kan inte så varför i hela värlen gav dem inte henne djurförbud?
Jag verkligen hoppas att Örebro Katthem bestämmer inte låta henne vara en jourhem i framtiden. Vi köpte vår katt från ÖK och han har luftrörsproblem på grund av dålig hygien i hans hem innan ÖK tog hand om honom.
Oh, om jag bara kunde ta hand om alla lilla misser där ute som behöver ett hem! :(
Skrivet 25 feb 2010 22:08 Ledsen (Ej registrerad)
Är själv aktiv inom ÖK och kan säga att vi verkligen gör vårt allra bästa, vi offrar all vår fritid för dessa hemlösa katter! Jag har själv varit hemma hos alla mina jourhem och vet att katterna där har det bra, men ibland kanske det är långa avstånd el liknande och man håller då kontakt via telefon och mail. Om jourhemmet då säger att allt är bra kan man ju inte ana att det kan vara så illa som i detta fall! Alla som vill bli jourhem får fylla i en blankett så vi ser om de är lämpliga. I i stort sett alla fall är det sedan personal från katthemmet som åker dit och lämnar katten/katterna och alltså ser hemmet. Att vi skulle tycka att ett dåligt jourhem är bättre än inget alls stämmer inte, vi vill katternas bästa och är det någon som vi inte anser lämplig får de inte vara jourhem åt oss. Men detta visar ju tyvärr att skenet kan bedra och att vi får skärpa våra rutiner och ist börja åka hem till alla våra jourhem med jämna mellanrum för att verkligen se så att katterna mår bra.
Skrivet 25 feb 2010 22:23 Inger Rozén (Ej registrerad)
Det är förskräckligt att den kvinnan fick ha katter.Jag trodde att Örebro katthem var seriösa.Nu får ni allt skärpa er och kollaupp jourhemmen.Dessa stackars kattr är redan "förstörda" av människor,Ochså hamna i denna misär.Mitt hjärta blöder!
Skrivet 25 feb 2010 22:27 f.d. jour (Ej registrerad)
Om ni hade läst de andra artiklarna om just det här fallet så skulle ni sett att Örebro Katthems ordförande uttalat sig att de har försökt kontakta det här jourhemmet och även åkt dit men inte kommit in. Tänk på alla hemlösa katter som alla sveriges jourhem räddat livet på istället för att klanka ner. Har själv varit jourhem och alltid haft bra kontakt och fått bra bermötande samt så har de katter jag tagit hand om fått bra vetrinärvård. Det kan inte vara lätt för de att hålla koll på över 200 jourhem , men ni som kritiserar detta kanske skulle föredra att alla katter fick vara kvar ute i kylan eller lämnas i skogen som det nu är många som fortfarande gör när de "tröttnat" på sin sommarkatt.
En eloge för Örebro Katthem som alla gör så gott de kan och räddar liv, VARJE DAG!
Skrivet 25 feb 2010 22:51 Fattar inte ! (Ej registrerad)
Jag har 2 katter och 1 hund. Jag grät när jag läste detta och tycker inte att djur ska behandlas på detta sätt. Hur kan man låta henne få fortsatt rätten att ha jourhem för djur eller ha djur överhuvudtaget? Låt kärringen känna på hur det känns. Läste för ett tag sen om en gubbe i kumla som hade 18 döda katter. IDIOTI, varför skaffa djur om man inte kan ta hand om dom, lås in dom jävka djurplågarna och låt dom leva i sitt SKIT! SUCK!
Skrivet 25 feb 2010 23:03 neellaah
HELT JÄVLA SJUKT!
- hur fan kan hon få fortsätta att ha en verksamhet?
vad är det för FEL på detta jävla land????!!!
Skrivet 25 feb 2010 23:10 neellaah
jag bara var tvungen att läsa denna artikel igen, det är så SJUKT!
- och vad är det för jävla idioter som jobbar som djurskyddsinspektörer?
som inte tycker att katterna och hundarna mådde dåligt av att leva i det här?
vad är det för allvarligt fel på det här jävla landet?
ta med kärringen och sätt henne i en jävla bur utan vatten så hon också får leva i sin egen SKIT så ska vi se hur hon mår!
Skrivet 25 feb 2010 23:21 Trollmor (Ej registrerad)
Som förra gången så kom det ursäktande uttalanden från personer som är lojala med ÖK men utan befogenheter att säga något i ÖK:s namn men ledningen tiger. Jag väntar på att ordföranden ska uttala sig om hur detta kan ha hänt igen och vilka rutiner man har för att förhindra misskötsel i jourhem.
Skrivet 26 feb 2010 00:11 Frodo (Ej registrerad)
Läste om mannen i Kumla. Han hade faktiskt haft besök av inspektörer, och då var alla katter friska. Vid en ny inspektion tre månader senare, var nästan alla döda. Har dessa förb. inspektörer aldrig hört talas om kattpesten? Vet de inte att katter är mycket infektionskänsliga djur? Hur kan man jobba som inspektör om man inte begriper att man ska ha kemtvättade skyddskläder och desinficerade stövlar? Åka omkring och sprida smitta mellan olika djurbesättningar. Och sedan missbrukar de myndighetsrollen till att sätta fast djurägaren. Katter tål väl lite skit, men inte sjudomsbakterier som de aldrig varit i kontakt med, och varken är immuna eller vaccinerade mot. Alltså. vaccinera era djur innan ni får besök av länssyrelsens smittspridare. Nu får det vara nog med hyckleri!
Skrivet 26 feb 2010 00:11 Marita Beigrund Ordförande Örebro Katthem (Ej registrerad)
Trollmor (Ej registrerad) skrev: Som förra gången så kom det ursäktande uttalanden från personer som är lojala med ÖK men utan befogenheter att säga något i ÖK:s namn men ledningen tiger. Jag väntar på att ordföranden ska uttala sig om hur detta kan ha hänt igen och vilka rutiner man har för att förhindra misskötsel i jourhem.
Jag uttalade mig redan i tisdag i Sveriges Radio och det var ute i media redan på fm idag. Det är inte min uppgift att se till att du håller dig informerad om vad som händer.
Som jag skrivit förut så svarar jag bara dem som skriver ut sitt namn, annars anser jag det är helt bortkastat.
Skrivet 26 feb 2010 00:16 Sussi (Ej registrerad)
Hur i helvete kan detta vara ett jourhem för djur som vanvårdas har ansvariga ingen insyn
Sussi
Skrivet 26 feb 2010 01:30 Kaliber 12 (Ej registrerad)
Varför inte avliva herrelösa katter. Vad är meningen med att sprida dom till djurplågare där de bara blir fler och fler. Kattskit stinker f*n och sprider sjukdommar. Barnen blir sjuka när de leker i sandlådor där katter skiter. Avliva herrelösa katter
Skrivet 26 feb 2010 01:53 Den anonyme (Ej registrerad)
Men herregud, ett djur plågas och det väcker såhär mycket känslor hos folk, har ni någonsin varit utomlands eller har någon som helst aning om vad som egentligen försiggår i andra länder?
Ärligt talat, européer, amerikanare etc. lägger ner så himla mycket kraft och pengar och känslor på djur vilket jag inte har något emot, men ni glömmer folket som fortfarande lider. Vi har hjälpverksamheter som drar in pengar för att rädda djur när dom pengarna kunde ha gått till människor som verkligen behövde det istället. Skärp er och lär er prioritera. 9/10 som jag möter på verkar bry sig mer om djuren än människorna som lider.
Men men, sen ska man inte anklaga folket som bor i bl.a. europa för det. Media tränger undan verkligheten, men alla vet innerst inne hur det ser ut för familjer i andra länder.
Rädda människor och bry er om människor innan djuren är min åsikt.
Skriver detta som anonymt för att jag inte orkar med alla idiotsvar jag kommer att få.
Skrivet 26 feb 2010 03:01 Karolina I (Ej registrerad)
Jag tycker de är fruktansvärt att något sånt här kan inträffa. ÖK har ett ansvar dom också att besöka och granska sina egna Jourhem mellan åt. Nu klankar jag inte ner på dom mest, utan på Mydigheterna. Dom gör verkligen inte sitt jobb. Hade de varit jag, hade jag tagit både hundar och katter från henne och gett henne djurförbud. För sådär ska inte djur leva. Visst hon har snyggat till nu, men vad är de som säger att hon inte börjar igen när mydigheterna inte kommer på sina kollar.
ÖK har inte ni rätten via polisen att hämta tillbaka dom katter som "tillhör" katthemmet?
Skrivet 26 feb 2010 04:26 Thomas E (Ej registrerad)
Har du/ni någonsin funderat på att själv agera jourhem än att bara klanka på alla andra som missköter sig.
Själv har jag tagit hand om 5 katter och de har alla levt ett utsökt liv
Skrivet 26 feb 2010 04:45 Karolina
*Den anonyme* skrev; "Rädda människor och bry er om människor innan djuren är min åsikt.
Skriver detta som anonymt för att jag inte orkar med alla idiotsvar jag kommer att få.
Att kalla andra för "idioter" visar vilka egenskaper du själv bär! tyvärr kan man inte göra med människor som med katter - fånga dem i en fälla och sedan tvångsvårda dem på något hem för "hemlösa" osv.
Vad är det som säger att inte de människor som bryr sig om djur inte bryr sig om sina medmänniskor? Oftast lär sig barn empati genom djuren och som följer dem hela livet sen att bry sig om andra..först är det de små djuren och sedan blir det människor - åtminstone var det så för mig... Att kunna tycka om ett djur är en bonus i livet. Att kunna hjälpa en människa i nöd är en glädje! Så generalisera inte! Men du tycker väl detta också är ett "idiotsvar".
Skrivet 26 feb 2010 07:53 Ojoj (Ej registrerad)
Skitigt,ja absolut.Men inget djur plågades vad jag kan utläsa av artikeln,så varför sådant liv om detta? Hjälp kvinnan att röja i stället och ge hemmet en nystart.Och varför inte
ge sig på oansvarigt folk som har fertila utekatter som gör nya kattungar helt okontrollerat? Där är ju en grund till detta problemet.Skjut inte på personer som ändå vill hjälpa och gör sitt bästa.
Skrivet 26 feb 2010 09:10 Karolina
Ojoj (Ej registrerad) skrev: Skitigt,ja absolut.Men inget djur plågades vad jag kan utläsa av artikeln,så varför sådant liv om detta? Hjälp kvinnan att röja i stället och ge hemmet en nystart.Och varför inte
ge sig på oansvarigt folk som har fertila utekatter som gör nya kattungar helt okontrollerat? Där är ju en grund till detta problemet.Skjut inte på personer som ändå vill hjälpa och gör sitt bästa.
Du verkar vara en vänlig själ som inte skriker efter straff och "stupstocken" som många gör. Naturligtvis är det en människa som inte mår så bra som har sådan misär och ska vi driva rena häxprocessen på alla som inte mår så bra i dagens samhälle så blir det ett hemskt samhälle att leva i. Både djur och människor behöver både kärlek och omsorg.
Skrivet 26 feb 2010 10:01 irriterad (Ej registrerad)
Marita på katthemmet,
Men ni ser väl innan ni ger ut katter, folk som är sluskiga , ej ordning misstänkt missbruk och oordning i sina liv,
Sånt ser man
Många med problem tar hand om djur för att kanske må bättre
ja vet folk som super orkar inte med sina barn eller har de ej själva som har massa djur istället. vad ska man göra, de små djuren är helt rättslösa.
Skrivet 26 feb 2010 10:09 Lyran (Ej registrerad)
När ska det införas riktig Djurpolis i det här landet?? Det är helt sanslöst att en människa ska få missköta djur på detta sätt o inte straffas för det.
Det är sorgligt att människor inte har mer empati för djuren.
En eloge ska dock ges till de som jobbar för att de ska få det bättre och som lägger ner tid och själ för de djur som inte har ett hem.
Skrivet 26 feb 2010 10:32 MKA (Ej registrerad)
Katthem, djurskyddet, veterinärer och länsstyrelserna borde gå samman i en vaccinations, kastrerings och märkningskampanj. Utmärkt sätt att föra fram budskapet är mjölkpaketen. Tex kan kampanjen pågå under försommaren där veterinärer ger rabatt, katthemmen har info på torg och i affärer, länsstyrelsen står för reklamen på mjölkpaketen. Behöver inte bli så dyr kampanj och till hösten kanske man kan minska antalet oönskade katter med 50%.
Skrivet 26 feb 2010 11:07 kattägarinna (Ej registrerad)
Det mest skrämmande är att länsstyrelsens representanter ser emellan fingrarna och låter kvinnan fortsätta som jourhem!
Skrivet 26 feb 2010 11:12 Christine Djurvän (Ej registrerad)
Till er all så har ÖK gjort vad dom kan.Det är myndigheternas fel.
Ber man om hjälp av myndigheterna så tar det tid de måste behandla sken och när de har behandlat klart är det försent. Som i detta.
Kvinnan måste ha något psykiskt problem och jag hoppas att det finns någon som kommer att hjälpa henne.För någon som är en riktig djurvän värnar om sina djur.
Vi har flera djur hundar,höns,ankor men vi tar hand om dem.
Och vi har just tagit hand om en hund som en familj inte kunde ta hand om. Att hur hon har blivit behandlad av sin förra familj var inte bra men nu efter par veckor är hon en annan hund.
Så jag hoppas att de djuren dom kvinnan hade kommer till familjer som vill hjälpa dom att få ett bättre liv.
Och till ÖK kämpa på ni har inte gjort något mer en att vilja det bästa.
Och tyvärr så finns det folk som vill det bästa för djuren men har inte kunskap hur de ska göra.
Och till er som kan hjälp ÖK med mer jourhem. Snälla örebroare
Skrivet 26 feb 2010 12:56 Klarsynt (Ej registrerad)
Till er som säger att ÖK skulle inte låtit henne bli jourhem, att de skulle sett att allt inte stod rätt till m.m
Ni har inte tänkt tanken att det INTE såg ut så här när hon blev jourhem?
ÖK skulle aldrig låta katter flytta in i sån miljö som det syns på bilderna i tidningen.