Här protesterar örebroarna
mot tvångssterilisering
Nu växer protesterna mot regeringens beslut att inte avskaffa steriliseringskravet för den som vill byta kön. Och i kväll demonstrerar en rad organisationer i Örebro mot beslutet.
Relaterat
Fakta
Sterilisering vid könsbyte
Enligt den nuvarande lagen från 1972 måste den som vill byta sitt juridiska kön vara:
steril, ogift, svensk medborgare, vuxen samt får inte ha infrysta könsceller.
2010 föreslog Socialstyrelsen i en utredning av de rättsliga villkoren för fastställelse av könstillhörighet att bland annat steriliseringskravet bör avskaffas.
– Kravet står i uppenbar strid med de mänskliga rättigheterna. RFSL Örebro och Örebro Rättighetscenter har valt att anordna denna manifestation för att visa att det finns en bred enighet om att steriliseringskravet för de som vill byta sitt juridiska kön måste tas bort, säger Joachim Ståhlgren Bouveng, projekthandläggare på RFSL Örebro.
Det blir också allt fler organisationer som vänder sig mot regeringens beslut. Så sent som i måndags kväll beslutade Kristdemokraternas lokalavdelningsstyrelse i Örebro att uttala sig för att steriliseringskravet vid könsbyte måste avskaffas.
– Steriliseringskravet måste avskaffas eftersom nuvarande lagstiftning står i strid med mänskliga rättigheter och de grundläggande friheter varje människa har rätt till, menade kommunalrådet Lennart Bondeson (KD).
– Vi vill uppmana Kristdemokraternas riksdagsgrupp att tydligt ta ställning för att slopa steriliseringskravet. Det handlar om mänskliga rättigheter för alla människor.


2 m/s



















































Skicka SMS eller MMS med bild. Månadens bästa nyhetsbild belönas med 3 000 kronor. Skicka till 72019.



Senaste kommentarerna:
Skrivet 31 jan 2012 18:38 markus (Ej registrerad)
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Skrivet 31 jan 2012 19:06 IFE (Ej registrerad)
Hoppas att vi skattebetalare inte är med och betalar dessa dumheter, bra beslut att ej avskaffa steriliseringskravet.
Skrivet 31 jan 2012 19:29 Lilla Åström, Kristdemokrat Örebro (Ej registrerad)
I så fall måste vi stoppa den tekniska utveckling som faktiskt gör att vi människor kan förändra vår tillvaro på olika sätt.. Om man nu har ett religiöst synsätt och menar på att Gud gett oss ett kön så får vi tänka på att Han även gett oss möjligheten och tekniken, Han kanske har en tanke med det också? ;-) Vi människor har ett sätt att sätta våra egna värderingar först och främst och sedan använda oss av religion etc för att fördöma. Jag tror att OM det finns en Gud så har han en plan med allt som händer och fördömer ingen... Alla människor har rätt till och ska ha samma okränkbara rättigheter, gula, röda, blå, hetero, homo, trans osv..
Skrivet 31 jan 2012 19:57 napz00r (Ej registrerad)
håller med markus.
Skrivet 31 jan 2012 20:17 Doktorn (Ej registrerad)
Nu är jag inte påläst alls, så no offence. Men kvinnor vill alltså att det ska stå "Man" hos myndigheter, men ha eventuella bröst och kvinnokön kvar, för att skaffa barn? Byta kön borde ju defineras som att byta kön fysiskt, då har jag svårt att förstå varför en kvinna (nu tar jag bara kvinnor som exempel, gäller män också) ska ha kvar fortplantningsorganen.
Går väl inte att föda barn om man försetts med en penis, vart ska barnet komma ut?
Men visst, folk kanske vill att det ska stå nåt i passet och vara nåt annat i byxan.
Skrivet 31 jan 2012 20:26 Anki (Ej registrerad)
Markus, en sån sak kan väl inte vi sitta och bestämma åt andra? Känns nästan lite fånigt.
Naturen har också uppfunnit HIV, ebola och spanska sjukan så det verkar väl som om även naturen gör fel ibland ;)
Skrivet 31 jan 2012 20:28 Kärringen på kullen (Ej registrerad)
Vi som inte har de problemen med i vilken kropp vi känner oss mest bekväm, man eller kvinna, kan nog inte förstå de kval dessa människor måste gå igenom. Vi kan inte bestämma eller sätta oss till doms över andra människor och hur de vill göra med sina kroppar. Beslutet måste vara deras eget - och även i fråga om sterilisering. Vi har ensamrätt på våra kroppar.
Skrivet 31 jan 2012 20:31 Svenne Banan (Ej registrerad)
Ledsen att vara den som rubbar Markus världsbild, men naturen är mer komplicerad än bara man eller kvinna, svart eller vitt, rätt eller fel... Jag citerar vad Hanna Söderström skrivit:
Definitionen av kön är långt mer komplicerad än gemene man vanligtvis tror. Det finns en hel serie av avvikelser från det normala binära synsättet på kön som endast man och kvinna.
Intersexualitet, XYY-Syndrom, Klinefelters Syndrom (XXY), Tuners Syndrom (X0), Genetisk Mosaik (XX/XX, XY/XY & XX/XY), Androgen Insensitivity Syndrome, 5-a-reductase Deficiency, Incomplete Masculinization, Hypospadia, HY-antigene deficiency och Congenital Adrenal Hyperplasia. Kort sagt, varianterna som finns ifrån att vara fullt synliga vid födsel (t.ex. Intersexualism) till att upptäckas först i senare ålder (Transsexualism) är många.
http://newsmill.se/artikel/2012/01/14/sterilisering-r-ett-juridiskt-krav-inte-ett-medicinskt
Skrivet 31 jan 2012 20:47 markus (Ej registrerad)
Svenne Banan (Ej registrerad) skrev:
Ledsen att vara den som rubbar Markus världsbild, men naturen är mer komplicerad än bara man eller kvinna, svart eller vitt, rätt eller fel... Jag citerar vad Hanna Söderström skrivit:
Definitionen av kön är långt mer komplicerad än gemene man vanligtvis tror. Det finns en hel serie av avvikelser från det normala binära synsättet på kön som endast man och kvinna.
Intersexualitet, XYY-Syndrom, Klinefelters Syndrom (XXY), Tuners Syndrom (X0), Genetisk Mosaik (XX/XX, XY/XY & XX/XY), Androgen Insensitivity Syndrome, 5-a-reductase Deficiency, Incomplete Masculinization, Hypospadia, HY-antigene deficiency och Congenital Adrenal Hyperplasia. Kort sagt, varianterna som finns ifrån att vara fullt synliga vid födsel (t.ex. Intersexualism) till att upptäckas först i senare ålder (Transsexualism) är många.
http://newsmill.se/artikel/2012/01/14/sterilisering-r-ett-juridiskt-krav-inte-ett-medicinskt
Jag låter dig tycka och tänka som du vill och respekterar dig om du vill läsa Hanna Söderström text, men det förändrar tyvärr inte min åsikt.
Skrivet 31 jan 2012 20:52 markus (Ej registrerad)
Anki (Ej registrerad) skrev:
Markus, en sån sak kan väl inte vi sitta och bestämma åt andra? Känns nästan lite fånigt.
Naturen har också uppfunnit HIV, ebola och spanska sjukan så det verkar väl som om även naturen gör fel ibland ;)
Sant att naturen har uppfunnit HIV ebola spanska sjukan , och snart är jorden överbefolkad och människor svälter för att jordens resurser inte räcker till ... så finns nog en mening med sjukdomar också tyvärr .
Skrivet 31 jan 2012 20:56 Mike Hammer (Ej registrerad)
Ur led är tiden.
Hur många byter kön?
Är detta ett stort problem?
Herregud!
What the hell is the world coming to...?
Skrivet 31 jan 2012 21:16 Hällfôrsar´n
Lilla Åström, Kristdemokrat Örebro (Ej registrerad) skrev:
I så fall måste vi stoppa den tekniska utveckling som faktiskt gör att vi människor kan förändra vår tillvaro på olika sätt.. Om man nu har ett religiöst synsätt och menar på att Gud gett oss ett kön så får vi tänka på att Han även gett oss möjligheten och tekniken, Han kanske har en tanke med det också? ;-) Vi människor har ett sätt att sätta våra egna värderingar först och främst och sedan använda oss av religion etc för att fördöma. Jag tror att OM det finns en Gud så har han en plan med allt som händer och fördömer ingen... Alla människor har rätt till och ska ha samma okränkbara rättigheter, gula, röda, blå, hetero, homo, trans osv..
Håller med dig till fullo! Tänk om vi oavsett religion faktiskt har samma "gud" (eller vad vi nu väljer att kalla den energi som vi definierar som gudom) Tänk om det faktiskt inte är viktigt att vara han, hon den, utan det hela går ut på kärlek och respekt till din "nästa"?
Hellre vara barn till någon (av vilket "kön" det vara må) och vara efterlängtad och älskad, än tvingas var barn till någon, som anser dig vara "en black om foten" och behandlar dig därefter!
Skrivet 31 jan 2012 21:51 22årig tjej (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Och varför exakt anser du att byta kön strider mot naturen? De som byter kön gör det inte huxflux. De gör det pga. att de är av ett annat kön inombords, men är födda i fel kropp. Är det då inte rätt att byta? Tänk dig om du skulle känna dig till 100% som en kvinna, men du har en mans kropp. Hur skulle du må då? Tänk dig in i den situationen och försök visa lite empati för dessa människor. Så tråkigt med alla dessa fördomar. Klart att man inte ska behöva sterilisera sig för att man byter kön!
Skrivet 31 jan 2012 22:08 Vem tänker på konsekvenserna? (Ej registrerad)
Anki (Ej registrerad) skrev:
Markus, en sån sak kan väl inte vi sitta och bestämma åt andra? Känns nästan lite fånigt.
Naturen har också uppfunnit HIV, ebola och spanska sjukan så det verkar väl som om även naturen gör fel ibland ;)
Jo, så länge det faller på skattebetalarna att hosta upp de resurser som krävs för ingrepp och eftervård är vi i vår fulla rätt att säga NEJ! Naturen är vidare skaffad så att vi föds som män eller kvinnor och några få med båda delar. Det sista är inget att säga något om; det är bara så och dessa individer är i sin fulla rätt att själva avgöra hur de vill framleva sina dagar vad gäller kön. Att däremot på medicinsk väg konstruera fertila She-Males är inte bara mot naturen; det är dessutom direkt vidrigt och ett hån mot allt vad sans, förnuft, moral och omdöme heter!
Så nej. Övriga världen är i sin fulla rätt att motarbeta detta vansinne. Att en liten grupp gapande överliberala individer med resurser i ryggen gör allt för att normalisera dessa planer som närmast hör hemma hos Dr.Frankenstein och dito Dr. Mengele är inte bara upprörande utan direkt fasansfyllande och totalt skräckinjagande. Jag är livrädd för den framtid då den här gruppen får igenom sina vansinnesidéer.
Skrivet 31 jan 2012 22:09 Ylva (Ej registrerad)
Ja, vart är världen på väg när man inte kan sätta sig in i en annan människas situation? En annan människas ångest. En annan människas ständiga känsla av utanförskap, från sin egen kropp.
Det är många som tycker, men som inte har en aning om vad vissa människor går igenom. Och det är många som vill bestämma och förbjuda, något de inte har någon personlig erfarenhet av över huvud taget.
Det tycker jag är himla märkligt.
Att människor har tid och ork att tycka och tänka om saker de själva aldrig kommer ha behov av att gå igenom.
Vad spelar det er för roll? Hur påverkar det er i er vardag?
Inte i närheten av hur jobbigt det är för dem som detta berör, kan jag tänka mig.
Skrivet 31 jan 2012 22:12 Redan tvångssteriliserad (Ej registrerad)
För ett ex antal år sedan infördes en lag som förbjuder tvångssteriliseringar. Men ändock fortsätter vi att göra detta mot en grupp i samhället. Är det bara jag som ser det motsägelsefulla i detta?
Det handlar till syvende och sist om människans rätt till sin egen kropp. Ingen människa ska tvingas till ett ingrepp.
Dessutom kommer jag aldrig att förlika mig med att det är de människor som ses som avvikande skall anpassa sig efter det normativa samhället. Fokusera istället på att diskutera vad normer leder till. Utan normer, inga avvikare. Vi måste sluta lägga skulden och tyngden på de som anses avvikande och kräva att det är vi som hela tiden ska anpassa oss och behaga majoritetssamhället.
Nej det är dags att förändra denna lagstiftning nu.
Skrivet 31 jan 2012 23:19 Karl (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vad som är naturligt är irrelevant! Om du ska argumentera att människan ska vara "naturlig" skulle du inte sitta vid din dator och knappa på ditt tangentbord för det är faktiskt högst onaturligt och det är absolut inte så människan är "tänkt" att leva. Det mesta du gör en vanlig dag strider mot naturen.
Och att ha en lag som går rakt emot regeringsformen(grundlag) som denna gör (se t. ex 1 kap 2§, 2 kap 12§) borde egentligen göra den ogiltig i vilket fall som helst på grund av att grundlag står över vanlig lag.
Det är en gammal förlegad lag och idé som inte hör hemma i sverige 2012(eller något annat år eller land för den delen)
Skrivet 31 jan 2012 23:41 Call of the wild (Ej registrerad)
vi föds med kuk och testiklar, tjejerna föds med en vagina och äggstockar, sen kan inte naturen ändra det på oss. Läkarna som trotsar naturlagarna men operativa medel kan inte förstå att det är emot naturen. Jag håller med Markus.
Skrivet 1 feb 2012 00:08 Örebro, trångsynthetens högborg. (Ej registrerad)
Som väntat, in kommer bönderna och predikar medeltidsmoral. Det är bara hötjugor och facklor som saknas.
En förkastlig lagstiftning, att frågan ens behöver dryftas visar hur illa ställt det är med förståelsen för de normavvikande.
Skrivet 1 feb 2012 01:24 supreme_court (Ej registrerad)
Asså en fråga? om en kille tex byter penisen mot en slida då funkar väl inte kanonen? den steriliseringen ingår ju lixom i hela grejen.
och en flicka som vill ha en penis kan omöjligt få kanonen att fungera lr har jag fel? eller hon kanske vill ha hela kakan. kanonen och allt vad det innebär att kunna ha ett barn i magen
Vad är det för gnäll annars? köns byte är just vad det låter som om en kille som vill bli kvinna! om han har kvar the thing så är det ju inget könsbyte då är han bara transa lr? samma för kvinnan?
Skrivet 1 feb 2012 01:29 OMG (Ej registrerad)
Ylva (Ej registrerad) skrev:
Ja, vart är världen på väg när man inte kan sätta sig in i en annan människas situation? En annan människas ångest. En annan människas ständiga känsla av utanförskap, från sin egen kropp.
Det är många som tycker, men som inte har en aning om vad vissa människor går igenom. Och det är många som vill bestämma och förbjuda, något de inte har någon personlig erfarenhet av över huvud taget.
Det tycker jag är himla märkligt.
Att människor har tid och ork att tycka och tänka om saker de själva aldrig kommer ha behov av att gå igenom.
Vad spelar det er för roll? Hur påverkar det er i er vardag?
Inte i närheten av hur jobbigt det är för dem som detta berör, kan jag tänka mig.
Hm först skriver du om att folk inte kan sätta sig in i etc etc etc,
sen skriver du att människor har ork och tid att tycka och tänka.
HUR SKA DU HA DET? och hur orkar du? Tänka och tycka om vad vi skriver här.
Onödig kommentar har inget med ämnet att göra borde tas bort. ta bort mitt med blev bara irriterad.
Skrivet 1 feb 2012 05:59 Danny (Ej registrerad)
IFE (Ej registrerad) skrev:
Hoppas att vi skattebetalare inte är med och betalar dessa dumheter, bra beslut att ej avskaffa steriliseringskravet.
Hur många dumheter har inte du stått för som "vi" skattebetalare måste stå för? Du kanske ringt efter ambulans i onödan, heilat på en firmafest, sparkat sönder en soptunna eller misshandlat din hundvalp med karate.
Jag tänker inte ens påpeka hur idiotiskt ditt uttalande är med tanke på att steriliseringen kostar mer än att inte sterilisera (logiskt nog) men jag måste ändå säga att alla människor är unika och om det stör din kristna nidbild så tycker jag att du och dom andra 12 som fortfarande tror på Bibeltomten tar en buss till Stockholm, bokar ett flyg till valfri sydstat i USA och lär er engelska på en höft. Ingen vill veta av er här.
Skrivet 1 feb 2012 06:39 Nisse (Ej registrerad)
Förutom att tvingas till sterilisering tillåts man i dagsläget inte ens spara sina spermier eller ägg för att kunna använda dessa till en konstbefruktning efter genomförd operation. Dvs, om man genomför en operation fråntas man samtidigt alla möjligheter att skaffa biologiska barn.
Skrivet 1 feb 2012 07:57 Bülow (Ej registrerad)
Tänk på barnen! Tänk på barnen!
Skrivet 1 feb 2012 09:22 Bosse (Ej registrerad)
Vilken löjlig fråga att demonstrera för. Det finns väl viktigare saker att tjafsa om. Hur många invånare i landet har behov av att byta kön? Inte är det många.
Skrivet 1 feb 2012 09:22 Cissi (Ej registrerad)
Bülow (Ej registrerad) skrev:
Tänk på barnen! Tänk på barnen!
Ja, exakt, tänk på barnen... Tänk att de barn som föds och växer upp tillsammans med inskränkta, trångsynta människor blir likadana...hemskt!!
Jag hoppas verkligen att jag lyckas få mina barn att bli så öppensinnade och fördomsfria att de ser att oavsett vem eller vilka föräldrarna till ett barn är, så är det kärlek, trygghet, respekt, ramar och glädje som gör att barnet växer upp till en god medborgare. Ett barn som förhoppningsvis behandlar andra människor så som han/hon själv vill bli behandlad, får god självkänsla, förmåga att känna empati osv.
Det är INTE det faktum att familjen består av en traditionell man och en kvinna, som i sig bidrar till det.
Herregud vad många barn som växer upp i trasiga familjeförhållanden, utan kärlek överhuvudtaget!
Hur familjekonstellationen ser ut spelar, enligt forskning, ingen roll alls, utan det är HUR barnen behandlas, uppfostras, tas om hand osv och ATT de respekteras, älskas osv som är helt avgörande.
Skrivet 1 feb 2012 09:27 Nelson (Ej registrerad)
Det var ett jäkla tjat om "vi skattebetalare". Transpersoner är inga "parasiter" på samhället, de är också hederliga medborgare som betalar skatt! Därför har man som transperson rätt till den enda vård som kan ge en ett drägligt liv, dvs könskorrigering.
Skrivet 1 feb 2012 09:49 Sofia i Örebro (Ej registrerad)
Call of the wild (Ej registrerad) skrev:
vi föds med kuk och testiklar, tjejerna föds med en vagina och äggstockar, sen kan inte naturen ändra det på oss. Läkarna som trotsar naturlagarna men operativa medel kan inte förstå att det är emot naturen. Jag håller med Markus.
I så fall skulle vi även sluta att behandla impotens, och låta naturen bestämma när det är färdigkopulerat.
Skrivet 1 feb 2012 10:19 Byhålebon (Ej registrerad)
Call of the wild (Ej registrerad) skrev:
vi föds med kuk och testiklar, tjejerna föds med en vagina och äggstockar, sen kan inte naturen ändra det på oss. Läkarna som trotsar naturlagarna men operativa medel kan inte förstå att det är emot naturen. Jag håller med Markus.
alla killar föds inte med kuk o testiklar och alla tjejer föds inte med en vagina och äggstockar. ta tex caster semenia sydafrikanskan, hon föddes utan äggstockar, är hon inte kvinna då? det är ju det hon själv uppfattar sig som. kommentera detta gärna!!
Skrivet 1 feb 2012 10:48 Papalagi (Ej registrerad)
Den som genomgår en operation för att få byta kön bör väl vara övertygad om att det är rätt beslut och då b y t a kön. Inte äta upp kakan och ändå ha den kvar. Eller ska man kunna befrukta sig själv?
Tänk först, och byt sen.
Skrivet 1 feb 2012 10:55 Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Skrivet 1 feb 2012 14:51 markus (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Själv tycker jag ingen är korkad för att dom inte delar samma åsikt som jag själv, sen får gärna "vem ska bestämma över vem" tycka att jag är en korkad person om han/hon nu vill , men det säger nog mer om han/hon en om mig .
Skrivet 1 feb 2012 14:55 Erik (Ej registrerad)
Vad trött jag blir på all denna censur av kommentarer. Här har jag suttit i 30min och finslipat på en text som tar upp en viktig aspekt med könsbyte och sedan läggs den inte ens ut! (eller om den togs bort innan jag hann se den)
Det var sista gången jag skriver något här, är ju ändå bara vissa typer av åsikter som publiceras. Trodde vi levde i ett öppet samhälle, men icke.
Skrivet 1 feb 2012 15:36 Peter (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Du vet verkligen inte vad du skriver. Men jag antar väl att personer med lågt IQ också har rätten till åsikter, och i ditt fall är det att vi är "korkade". Bra argument för övrigt må jag säga.
Skrivet 1 feb 2012 17:09 Danny (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Peter (Ej registrerad) skrev:
Du vet verkligen inte vad du skriver. Men jag antar väl att personer med lågt IQ också har rätten till åsikter, och i ditt fall är det att vi är "korkade". Bra argument för övrigt må jag säga.
Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja.
Om du hade en någorlunda uppfostran eller vänskapskrets så skulle du inte vara så kvick att döma ut andra för vad dom vill göra med sina liv och sina kroppar utan fokusera på att ha en bra liv själv.
Varför välja att hata?
Jag hoppas innerligt att du och Markus är samma person för två av er i länet är riktigt illa.
Skrivet 2 feb 2012 05:56 Peter (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Peter (Ej registrerad) skrev:
Du vet verkligen inte vad du skriver. Men jag antar väl att personer med lågt IQ också har rätten till åsikter, och i ditt fall är det att vi är "korkade". Bra argument för övrigt må jag säga.
Danny (Ej registrerad) skrev:
Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja.
Om du hade en någorlunda uppfostran eller vänskapskrets så skulle du inte vara så kvick att döma ut andra för vad dom vill göra med sina liv och sina kroppar utan fokusera på att ha en bra liv själv.
Varför välja att hata?
Jag hoppas innerligt att du och Markus är samma person för två av er i länet är riktigt illa.
"Danny", så när jag skriver om rätten till yttrandefrihet, Markus rätt att uttrycka sina tankar och åsikter som i detta fall inte speglar ett fåtal personers perspektiv, då har jag helt plötsligt dålig uppfostran? Jag vet inte vems kommentar du läste för att komma fram till det beslutet. Du verkar döma mig fast än du inte läst min kommentar. Vet inte vad jag ska kalla det men ordet "smart" finns inte på kartan. Agera heller inte som den perfekta människan, du har garanterat åsikter om saker och ting som inte har med dig att göra, det kallas för att vara mänsklig. Av oss två är det nog du som har dålig uppfostran. Nej, det är inte samma person.
Skrivet 2 feb 2012 09:15 Laban (Ej registrerad)
Så jobbigt med er som kopierar inlägg som kopierat inlägg som kopierat inlägg........osv.... Kanske därför min kommentar inte fick plats
Skrivet 2 feb 2012 09:23 Danny (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Peter (Ej registrerad) skrev:
Du vet verkligen inte vad du skriver. Men jag antar väl att personer med lågt IQ också har rätten till åsikter, och i ditt fall är det att vi är "korkade". Bra argument för övrigt må jag säga.
Danny (Ej registrerad) skrev:
Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja.
Om du hade en någorlunda uppfostran eller vänskapskrets så skulle du inte vara så kvick att döma ut andra för vad dom vill göra med sina liv och sina kroppar utan fokusera på att ha en bra liv själv.
Varför välja att hata?
Jag hoppas innerligt att du och Markus är samma person för två av er i länet är riktigt illa.
Peter (Ej registrerad) skrev:
"Danny", så när jag skriver om rätten till yttrandefrihet, Markus rätt att uttrycka sina tankar och åsikter som i detta fall inte speglar ett fåtal personers perspektiv, då har jag helt plötsligt dålig uppfostran? Jag vet inte vems kommentar du läste för att komma fram till det beslutet. Du verkar döma mig fast än du inte läst min kommentar. Vet inte vad jag ska kalla det men ordet "smart" finns inte på kartan. Agera heller inte som den perfekta människan, du har garanterat åsikter om saker och ting som inte har med dig att göra, det kallas för att vara mänsklig. Av oss två är det nog du som har dålig uppfostran. Nej, det är inte samma person.
Det är helt enkelt så det är, och det skulle även du vara medveten om om du hade lite vidare perspektiv här i livet.
Och att du kallar folk korkade och dumma åt höger och vänster gör inte din åsikt mer värd om du av någon anledning fick för dig det : )
Om du anser mig agera perfekt då jag har en åsikt tvärtemot din så säger det väl en hel del om vad du egentligen tycker.
Jag tror inte att du är ett monster eller ens korkad trots dina mindre belevade uttalanden, jag tror helt enkelt att du inte varit med om tillräckligt här i livet och därför baserar din sanning på lite vadsomhelst.
Skrivet 2 feb 2012 10:22 Laban (Ej registrerad)
Snälla webredaktören, nu räcker det väl? Dom har ju kommit långt ifrån ämnet nu, sterilisering av människor som vill byta kön, och blivit pajkastning. Jag som bara undrade hur det ska gå till rent praktiskt. En man som vill operera sej till kvinna, vart ska ha göra av testiklarna då, och få in sin säd i en kvinna? Och en kvinna som opererat sej till man, hur får hon in säden i livmodern?
Skrivet 2 feb 2012 13:16 Peter (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Peter (Ej registrerad) skrev:
Du vet verkligen inte vad du skriver. Men jag antar väl att personer med lågt IQ också har rätten till åsikter, och i ditt fall är det att vi är "korkade". Bra argument för övrigt må jag säga.
Danny (Ej registrerad) skrev:
Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja.
Om du hade en någorlunda uppfostran eller vänskapskrets så skulle du inte vara så kvick att döma ut andra för vad dom vill göra med sina liv och sina kroppar utan fokusera på att ha en bra liv själv.
Varför välja att hata?
Jag hoppas innerligt att du och Markus är samma person för två av er i länet är riktigt illa.
Peter (Ej registrerad) skrev:
"Danny", så när jag skriver om rätten till yttrandefrihet, Markus rätt att uttrycka sina tankar och åsikter som i detta fall inte speglar ett fåtal personers perspektiv, då har jag helt plötsligt dålig uppfostran? Jag vet inte vems kommentar du läste för att komma fram till det beslutet. Du verkar döma mig fast än du inte läst min kommentar. Vet inte vad jag ska kalla det men ordet "smart" finns inte på kartan. Agera heller inte som den perfekta människan, du har garanterat åsikter om saker och ting som inte har med dig att göra, det kallas för att vara mänsklig. Av oss två är det nog du som har dålig uppfostran. Nej, det är inte samma person.
Danny (Ej registrerad) skrev:
Det är helt enkelt så det är, och det skulle även du vara medveten om om du hade lite vidare perspektiv här i livet.
Och att du kallar folk korkade och dumma åt höger och vänster gör inte din åsikt mer värd om du av någon anledning fick för dig det : )
Om du anser mig agera perfekt då jag har en åsikt tvärtemot din så säger det väl en hel del om vad du egentligen tycker.
Jag tror inte att du är ett monster eller ens korkad trots dina mindre belevade uttalanden, jag tror helt enkelt att du inte varit med om tillräckligt här i livet och därför baserar din sanning på lite vadsomhelst.
Återigen visar du att du är en som endast läser rubriken och ignorerar innehållet. Jag har inte kallat någon för korkad, däremot citera jag personen som kallade mig för "korkad". Finner det rätt så komiskt att du nämner just det när du kallar oss för korkade eller som du skrev det "..Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja..". Vad säger det om dig i så fall? Intressant.
Ah, "jag-är-äldre-än-dig-och-därför-smartare"-tricket. Man behöver inte vara med om mycket för att förstå att yttrandefrihet är en självklarhet, sen vilken "sanning" du syftar på är bara du som vet.
Får känslan av att du försöker få till ett bra argument, kanske lika bra att lägga ner?
Skrivet 2 feb 2012 13:37 Cissi (Ej registrerad)
Bülow (Ej registrerad) skrev:
Tänk på barnen! Tänk på barnen!
Ja, exakt, tänk på barnen... Tänk att de barn som föds och växer upp tillsammans med inskränkta, trångsynta människor blir likadana...hemskt!!
Jag hoppas verkligen att jag lyckas få mina barn att bli så öppensinnade och fördomsfria att de ser att oavsett vem eller vilka föräldrarna till ett barn är, så är det kärlek, trygghet, respekt, ramar och glädje som gör att barnet växer upp till en god medborgare. Ett barn som förhoppningsvis behandlar andra människor så som han/hon själv vill bli behandlad, får god självkänsla, förmåga att känna empati osv.
Det är INTE det faktum att familjen består av en traditionell man och en kvinna, som i sig bidrar till det.
Herregud vad många barn som växer upp i trasiga familjeförhållanden, utan kärlek överhuvudtaget!
Hur familjekonstellationen ser ut spelar, enligt forskning, ingen roll alls, utan det är HUR barnen behandlas, uppfostras, tas om hand osv och ATT de respekteras, älskas osv som är helt avgörande.
Skrivet 3 feb 2012 13:46 Danny (Ej registrerad)
markus (Ej registrerad) skrev:
Hur sjuk är inte den värld vi lever i , människor föds till män och kvinnor så enkel är naturen.
Sen om homosexuella vill leva ihop med någon av samma kön tycker jag ingen annan har med att göra .. men byta kön är inte okey. strider mot naturen och borde förbjudas.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Hann bara komma till första kommentaren för att se hur okunniga folk är. Det finns en otrolig mängd stadier mellan man och kvinna. Det är inte ens säkert att man är homosexuell för att man har snopp och tycker om en kille.
Sedan är frågan om man ska lära alla människor på jorden att acceptera alla typer av människor som befinner sig i alla dessa stadier, eller om man ska bekosta operationer åt dem för ett drägligt liv. Hur som helst ska det ju vara upp till var och en om de själva vill bekosta operationer, och definitivt ok att slippa sterilisera sig.
Det sjuka med dig är att du är obildbar, att döma av dina senare kommentarer. Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Till 'Vem ska bestämma över vem?':
Här är problemet med individer som dig som tror sig veta det bästa: Så fort någon har en åsikt som inte speglar dina egna uppfattningar, är personen antingen obildad eller helt enkelt dum i huvudet. Sen att skriva "Sådana som du vill vi knappast ska fortplanta sig" visar bara på hur du delar in samhället i olika grupper. Låt mig förklara. Du vill alltså inte ha människor som tycker olika. Det du säger är att dina tankar och åsikter är korrekta och alla som säger emot har fel och borde inte existera. Sen skriver du "..ska det ju vara upp till var och en.." vilket tyder på att du förespråkar fri vilja men kallar Markus (indirekt) för idiot bara för att han inte delar samma åsikt och syn som dig. Jag föreslår att du sätter dig ner och funderar på vad du egentligen tycker och vad för slags människa du är.
Vem ska bestämma över vem? (Ej registrerad) skrev:
Det om fortplantningen för Markus del var naturligtvis ironi, och visar med ditt inlägg vilka konsekvenser "antingen-eller-mentalitet" får.
Men jag tycker fortfarande att sådana som du och Markus är korkade!
Peter (Ej registrerad) skrev:
Du vet verkligen inte vad du skriver. Men jag antar väl att personer med lågt IQ också har rätten till åsikter, och i ditt fall är det att vi är "korkade". Bra argument för övrigt må jag säga.
Danny (Ej registrerad) skrev:
Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja.
Om du hade en någorlunda uppfostran eller vänskapskrets så skulle du inte vara så kvick att döma ut andra för vad dom vill göra med sina liv och sina kroppar utan fokusera på att ha en bra liv själv.
Varför välja att hata?
Jag hoppas innerligt att du och Markus är samma person för två av er i länet är riktigt illa.
Peter (Ej registrerad) skrev:
"Danny", så när jag skriver om rätten till yttrandefrihet, Markus rätt att uttrycka sina tankar och åsikter som i detta fall inte speglar ett fåtal personers perspektiv, då har jag helt plötsligt dålig uppfostran? Jag vet inte vems kommentar du läste för att komma fram till det beslutet. Du verkar döma mig fast än du inte läst min kommentar. Vet inte vad jag ska kalla det men ordet "smart" finns inte på kartan. Agera heller inte som den perfekta människan, du har garanterat åsikter om saker och ting som inte har med dig att göra, det kallas för att vara mänsklig. Av oss två är det nog du som har dålig uppfostran. Nej, det är inte samma person.
Danny (Ej registrerad) skrev:
Det är helt enkelt så det är, och det skulle även du vara medveten om om du hade lite vidare perspektiv här i livet.
Och att du kallar folk korkade och dumma åt höger och vänster gör inte din åsikt mer värd om du av någon anledning fick för dig det : )
Om du anser mig agera perfekt då jag har en åsikt tvärtemot din så säger det väl en hel del om vad du egentligen tycker.
Jag tror inte att du är ett monster eller ens korkad trots dina mindre belevade uttalanden, jag tror helt enkelt att du inte varit med om tillräckligt här i livet och därför baserar din sanning på lite vadsomhelst.
Peter (Ej registrerad) skrev:
Återigen visar du att du är en som endast läser rubriken och ignorerar innehållet. Jag har inte kallat någon för korkad, däremot citera jag personen som kallade mig för "korkad". Finner det rätt så komiskt att du nämner just det när du kallar oss för korkade eller som du skrev det "..Korkade eller helt enkelt olärda, det är bara att välja..". Vad säger det om dig i så fall? Intressant.
Ah, "jag-är-äldre-än-dig-och-därför-smartare"-tricket. Man behöver inte vara med om mycket för att förstå att yttrandefrihet är en självklarhet, sen vilken "sanning" du syftar på är bara du som vet.
Får känslan av att du försöker få till ett bra argument, kanske lika bra att lägga ner?
Du ger inte upp du, det är bra.
Se på Jimmy Åkesson, han tog sig till toppen med samma bristande logik.
Och precis lika fel när du "anser" att du inte kallat någon korkad (det är bara att läsa vad du själv skrivit i tidigare kommentarer, så enkelt är det : ) ) precis lika fel ute är du med ålderskommentaren. Jag skrev aldrig att jag är äldre än dig då jag inte uppgett min ålder och mig veterligen så har du inte det heller. Då du verkar ha problem med din webbläsare eller något liknande så kan jag upplysa herrn om att jag skrev "jag tror helt enkelt att du inte varit med om tillräckligt här i livet och därför baserar din sanning på lite vadsomhelst."
Så, till nästa gång... Kolla upp vad du själv skrivit och vad andra skriver så blir det enklare att försöka sig på en diskussion.
Tack och hej : )